tisdag 20 oktober 2009

Award

Från min bloggvän Artlover väntade denna trevliga överraskning hos mig i dag när jag kom hem. Tack snälla Leif, vad glad jag blev :-). Jag ska vidarebefordra awarden till sju andra bloggvänner, men också öppna mig lite extra för er andra och berätta sju saker om mig själv. Jag vet att vissa uppfattar dessa awards som kedjebrev. Jag tar dock risken att några av er inte vill sända dem vidare.

1. Mitt smeknamn, Mie, fick jag redan vid 4 års ålder av Bosse som inte kunde säga R i Marie ;-).

2. Jag är naturvetare, utbildad cell- och molekylärbiolog och älskar klurigheter och siffror.

3. Jag är stolt mamma till "lilla" F som nu hunnit bli tonåring. Väääärldens bästa tjej, no doubt! Min största inspirationskälla.

4. Färg, form och skapande är stora intressen med betoning på inredning, fotografering och bildredigering.

5. Jag brinner för djur, har naturen som vattenhål och är intresserad av buddism.

6. Vinterälskare som älskar skid- och brädåkning.

7. Jag är social. Pratar gärna mycket och med många. För mycket enligt tonåringen ;-).

Awarden bollar jag vidare till: Anna, Christina, Gärdsmygen, Lairama, Magnus, Ninnie, Veronica.

5 kommentarer:

Olga T sa...

Tack!

christina sa...

Tack Marie! jag lägger den på bloggen, absolut!

Ninnie sa...

Å, tack snälla Mie, vad glad jag blir!
Jaa, visst var The reader bra?! en del filmer går liksom direkt in i hjärtat. Har skrivit lite om den nu hos mej.

lairama sa...

Tack!
Kul att få veta lite om dig :)

Ha en skön kväll!

Anna sa...

Tack så mycket! Jag tar den till bloggen så klart! Kul att läsa mer om dig.