fredag 28 maj 2010

Linslusen Drar Västerut

Ogillar att bli fotograferad. Står mycket hellre bakom kameran. Så mina vänner, detta är ett undantag. I ett obevakat ögonblick, när jag lagt ifrån mig min Nikon, blundade och njöt av solens stekande strålar, passade maken på att sno min ögonsten.

Jag tar bloggledigt över helgen. Mitt älskade vattenhål Sunne i Värmland ska besökas. Vi, (ja vi och vi förresten, menar målar´n), omvandlar vårat sommarställe från slitet och blekt brunt till sommarsvenskt falurött med vita knutar. Måste ju inspekteras ;-). Ska njuta av trädgården och naturen, fotografera och fika med min kära väninna I-L på favvis fiket nere på "sta´n". Ett litet besök hos hästarna måste jag hinna med också. Längtar redan efter sommarledighet med stalldoft och skit under naglarna. Önskar er alla en riktigt mysig, lagom slapp helg med nära och kära. Puss på er :-)

PS! Fotokursen jag började i går var toppen. Oj så mycket jag lärde mig om tekniken kring kameran och fotografering. Gissa om det blev många "a-ha" från oss elever som fick oss att skratta ofta och gott hela kvällen. Längtar redan till nästa torsdag. Två hemuppgifter fick vi. Dels ta en bild med kort skärpedjup, utan att använda makro (använda sig av bländaren) och en bild där vi ska få fram rörelse i bilden (trixa med slutartiden). Lite läbbigt att sedan behöva visa upp sina alster för gruppen, men det är ju på det sättet man lär sig. Genom konstruktiv kritik och förslag på förbättring. DS!

6 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Ha det så skönt i stugan din under helgen. Goa kramar till dig från mig.

Annelie sa...

Ha det så bra i helgen, det blir nog inte så mycket bloggande här heller tror ja, borta hela lördagen....
Kram!

Helena sa...

Hoppas du fick en underbar helg i Sunne! :)

Ingela´s blogg sa...

Hoppas du får några sköna dagar i Värmland. Fotokurser är så lärorikt. Man hittar funktioner på sin kamera som man inte visste att man hade,,,

Annelie sa...

De här bilderna är UNDERBART härliga!

Viola sa...

Så artig å se bilder av deg! Fullt så modig er ikke jeg.... :) En positiv og humoristisk glad dame ser det ut til at du er..! :)