lördag 11 september 2010

Inga Fler Fördomar


Skrattar gott åt mig själv och mina knasiga idéer så här på morgonkvisten. Vaknade av att herr misse pockade på uppmärksamhet. Vanligtvis är det maken som brukar stiga upp för att släppa ut katten, men eftersom jag är solokvist här hemma var det bara att stiga upp. Kunde inte somna om så jag läste tidningen en stund. Då går klockradion igång och den är visst inställd på P4 (vilket jag inte hade en aaaaaning om). Hör en välkänd signaturmelodi.......................Ring så spelar vi. Hujedamej tänker jag. Inte detta tramset, detta pensionärslarvet (ja jag säger ju att jag har fördomar) ;-). Idag är visst Fredrik och Filip programvärdar vilket får mig att bli en aning intresserad i alla fall. Jag ligger kvar i sängen och gosar till kudden och ja, programmet låter faktiskt riktigt roligt. Där ligger jag och myser, dricker mitt morgonkaffe och lyssnar på spännande människor, bra musik och lär mig dessutom lite nytt. Hör och häpna. Jag finner det riktigt mysig att vakna en lördagmorgon med Ring så spelar vi. Börjar jag bli äldre................eller är jag bara öppnare och klokare och har lyckats göra mig av med en last, den som heter fördom :-)

Nu ska jag snart träffa bästa vän. Ryggan är packad med fika. Svampkorgen är framflockad och stövlarna står och väntar på mig vid ytterdörren. Det ska lekas Karl Johan-detekltiv idag. Ha en fin och rofylld dag mina vänner. Kram.

Det är svårt att undvika att hysa fördomar, så låt oss åtminstone sträva efter att hysa så fina fördomar som möjligt. (Carl Hammarén 1922-1990)

Inga kommentarer: