söndag 14 november 2010

Festligt

Ett adjektiv som oftast förknippas med kalas och fest ska tolkas i veckans Fototriss. Min tolkning är kanske lite annorlunda. Dock inte mindre festlig för det ;-).

Att ha funnit en ny vän och dessutom en som liksom jag älskar att fotografera är "gött". Att sedan få tid att ses och njuta av fotokonsten tillsammans är ännu "göttare" ;-). Jag bjuder på bilder från en underbart rolig dag tillsammans med Annelie. Vi gick verkligen igång där bland alla vackra orkidéer på Tulpanens Hus, eller hur vännen ;-).




27 kommentarer:

cat sa...

En jättebra tolkning! Håller med om att det är kul och festligt att vara ute och fota tillsammans.

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Ser kul ut! Som fotograf blir jag förvånad - hur orkar hon hålla kameran sådär, med handen ovanpå objektivet och inte underifrån som stöd? Blir det inte suddigt? Är det inte tungt? Frågorna är många. Det ser dock snyggare ut på bild än att hålla objektivet underifrån :D

Princexswe sa...

Verkligen festligt. Kul att fota. Håller med om det. Fina bilder i sv/v.

Rantamor sa...

Så kul Marie att du har hittat en vän i Anneli...det har jag med, hon är en generös kvinna, som man har lätt att tycka om.
Kan förstå att ni har trevligt när ni träffas och fotar.
Snyggt triss.

Kram.

Nukke sa...

Bra bilder om en vän som älskar att fota !!!
jag har samma tankar i min första bild :)

Pixlar sa...

Fina bilder, det sporrar och inspirerar att ha en kompis som har samma intresse.

marrimoster sa...

härliga biler - önskar att jag hade en "riktig" kamera - det är min dröm - som förhoppningsvis blir verklighet någon dag

Jane sa...

Dina svartvita bilder är kanonfina och jag håller med - en kompis att fota med måste vara som en fest. Ibland kan det kännas lite ensamt att gå på fotosafari :)

Beppan sa...

Visst är det festligt med vänner och gemensamma intressen! Förstår att ni hade skoj! Härlig triss!!

Monica o Jacob sa...

Härligt snyggt med svartvitt;-)
Ha en skön vecka;-)

Monica sa...

Suverän triss, jag blev riktigt glad när jag såg dina foton :)

Photos by Storm sa...

Kul och bra bilder. Förstår att ni hade roligt tillsammans/Lis

ormbunke sa...

Kan tänka mig att detta var festligt att fota tillsammans med en kompis. Och sen ha så fina motiv. Snyggt jobbat. Ha de gott. Anita

LEna Norgren sa...

Härligt festlig!!!

Lena/isklockan sa...

Helt underbara foton. Blir lite avis:-))) Vill så gärna få en bättre kamera och lära mig fota bättre. Lena/isis

Gammelsmurfen sa...

Bra men framförallt annorlunda tolkning vilket uppskattas!

Birgitta - foto CHIP sa...

Vilken festlig dag ni måste haft :)

http://foto.rudenius.se/post/2010/11/14/Fototrisse28093Festligt.aspx

Axart sa...

Väldigt snygga bilder! förstår helt din tankegång.

AX

Anonym sa...

Åh vilka härliga bilder Marie! Och med världens underbaraste Annelie som motiv!

Unknown sa...

Ovanlig tolkning.
Men du har rätt! Det är "festligt" att göra saker tillsammans. Vi tjejer träffas ju ofta för att prata och promenera, men att träffa oCH göra NÅT TILLSAMMANS är bäst. Har ingen favorit, de är bra allihopa.

Pysselfarmor sa...

Absolut fullträff ju! DET är festligt sådant....
ha en glädjerik kommande vecka

Kerstin sa...

Vilken makalöst härlig tolkning. Det är verkligen en ynnest att hitta en likasinnad som man kan dela intresset med. Att man sen passar bra ihop är ett stort plus i kanten. Härliga bilder på Annelie och eran dag.
Ha det gott.

Pialotta sa...

Kul när man bor nära och kan träffas så:) Härligt festliga foton blev det på Annelie ju:)

Viola sa...

Ojojoj så bra! Blir lite avundsjuk;-) Men jag överlever...ahahaha

Underbar tolkning!
Ha en bra dag/ Viola

Annelie sa...

Nämen OJ! Det är måndag idag och första gången jag går in på datorn på ett par dar, har varit en hektiskt helg.
Vad kul, vilka härliga bilder du tagit din lilla lurifax!
Javisst var det en alldeles underbar dag.
Det var nån som undrade hur jag orkar hålla kameran sådär. Starka kvinnor orkar vad som helst!
Och förresten håller jag min kamera hur fan jag vill, så det så!

Puss på er allihop!

Anonym sa...

Annelie, dina fotografier visar att du kan hålla din kamera hur du vill! Du ser, fångar något på dina bilder som är bortom, dina människobilder är fantastiska, och du har en känslig hand när du redigerar bilder som gör mig så glad på något sätt. Du har gåvan helt enkelt.

Pierre sa...

Håller med dig. Att få umgås med sin kamera är så festligt det kan bli. Fin triss!