onsdag 31 augusti 2011

Fy Faaaaaaan Vad Jag Är Bra


I did it!!!!!!!!
Idag kom så äntligen beskedet jag väntat på i vånda ända sedan 2 juli. Resultatet på examinationen för att bli certifierad embryolog. UNDERBART!!!! Både jag och min fina kollega klarade oss med bravur.
Attan vad vi har varit duktiga. Ända sedan februari har ingenting, och då menar jag verkligen ingenting, handlat om annat än studier. Sociala aktiviteter, familj, hobby och egentid har absolut inte funnits. T.o.m luncherna har ägnats åt studier under hela våren. 10 000 sidor text som ska matas in och dessutom förstås.....................det kommer ta låååååååååååååååååååång tid innan jag ger mig i kast med nå´t liknande igen ;-)

NU ska här njuuuuuuuutas! Fotoraferingen ska tas upp igen, social ska jag återigen bli och jag ska ha egentid vareviga ledig dag. För det är jag värd, så det så :-)

Certifierad embryolog (mmmmmmmm, smakar mumma i munnen).

Skumpan som ligger på kylning kommer också smaka smask när jag nu tillsammans med min lilla la famiglia kryper upp i soffan, skålar och njuter av att detta spännande, men ack så djävulskt jobbiga äventyr äntligen är över.

Lycklig så det nästan gör ont i själen.

15 kommentarer:

Anna sa...

Grattis!!!!!! Underbara nyheter!!!!!!
Kram Anna P

Pennelina sa...

Så häftigt!

Grattiskramar från mig <3<3<3

Hero sa...

Jättestort GRATTIS till dig. Du är bra! Och välkommen tillbaka, jag har saknat dig och dina fantastiska bilder. Och i år blev det inga Värmlandsbilder...
Njut av skumpan! Kram

Rantamor sa...

GRATTIS....GRATTIS...
har saknat dig i bloggvärlden...
Va duktig du är...vilken resa du har gjort...
Duktigt...skål för din nya titel...

Unknown sa...

Morrn.

GRATTIS Marie.

Ha de bra.

Hasse A Norge

christina sa...

grattis!

Rigmor sa...

G R A T T I S!!! Äntligen har du fått bekräftat att allt ditt slit och vedermöda gett frukt, jag kan förstå känslan. Å tänk, jag känner,nästan i alla fall, en certifierad embryolog! Hur många gör det tror du??
Nu hoppas jag skumpan var riktigt god, att den gav lite sus i kontoret och svaj i benen för det är du verkligen värd!!
Stort grattis igen!!
Kram kram

Annelie Esséus sa...

Oj vad roligt att höra av dig igen! Gud vad kul att du är tillbaka, jag VISSTE att du skulle fixa detta. Vad du har kämpat, herregud vad duktig du är Marie!
Många varma GRATTIS till dig!♥

Inte har jag tröttnat inte, hur kan du ens tro nåt sånt, du är saknad! Nu måste vi kolla kalendrarna framöver!

Annelie Esséus sa...

http://www.esseus.se/2011/09/01/medenenkeltulipan/

Viola sa...

Oioioi så flink du er!! Gratulerer Mie!! =))
Jeg har faktisk tenkt på deg.. hvordan det går med deg.. Dette var godt å høre du! :) Nå kan du bare nyyyyte!! og nyyyte!

Så høres vi..

Stor klem til deg! :)

Kerstins foto sa...

Wow, du är bäst! Stort grattis till ett fantastiskt jobb. Vilken njutning att kunna luta sig tillbaka och smaka på segerns sötma. Njut för fullt, det är du värd.
Och du, välkommen tillbaka till bloggvärlden. Du har varit saknad må du tro.
Ha en fin dag.

Anonym sa...

Wow!! Coolt!!! Och attans så imponerande. En riktigt stor Grattiskram skickar jag till dig =) och välkommen tillbaka till blogglivet!!

Cecilia Artista sa...

Jättegrattis! Vad duktig du är!
Och varmt välkommen till bloggvärlden igen! Det ska bli riktigt kul att få se dina fina bilder framöver!

Ingela´s blogg sa...

Grattis!! Det var duktigt! Så skönt att du kommer tillbaka nu med dina fantastiska bilder, det ska bli en njutning att få titta in hos dig. I höst kommer jag äntligen iväg på photoshopkurs. Ska bli hur kul som hels.
Kram

Helena sa...

Grattis och välkommen tillbaka till bloggvärlden! :)