lördag 26 mars 2011

Kanske Är Jag En Udda Prick

Gillar. Att fara runt med dammsugare och dammtrasa. Att våttorka, skaka kuddar och filtar och lägga ut i friska luften. Att vädra mattor och gardiner. Att sedan som "pricken över i" bädda med rena lakan och pryda hemmet med nyinköpta fräscha blommor. Jag bara älskar det. En frisk fläkt av vår har svept förbi och en del av den dammiga, smutsiga och grå känslan som lätt infinner sig här hemma den här tiden på året är som bortblåst. Frenesin har smittat av sig. Tonåringen storstädar sina utrymmen och jag är pålagd besöksförbud till övervåningen tills hon är klar. Vårat hem är våran borg, helt klart!


7 kommentarer:

Ninnie sa...

Jaa, visst är det härligt med vårstädning? Härligt att ana lite vår efter den här låååånga vinter!

Gypsea Nurse sa...

How do I say.... GORGEOUS!!!!!
smiles~
Cricket

Rigmor sa...

Nej då, inte udda, men jag önskar jag hade lite av din vårenergi...För det finns inget härligare än när hela huset doftar friskt och allting varit ute på vädring. Men jag kommer sällan så långt...brukar kompensera det med att sätta korsdrag...dammråttorna (grävlingarna) försvinner och det doftar underbart.
Ha´en skön lördagskväll!!
Kram

Carver sa...

Gorgeous flowers. Such a burst of bright colors.

EG CameraGirl sa...

Beautiful pink flowers. I'm ready for spring to finally arrive!

Annelie sa...

Oj! Vilken energi! Jag brukar också gilla det där, men energikicken har inte infunnit sig ännu. Men jag hoppas den kommer snart, det skulle verkligen behövas!
Kan det ha nåt att göra med att vi bara längtar härifrån nu, till vårt nya? Fast det dröjer ju ända till augusti.......

B i r g i t t a sa...

Ha ha - ja du är säkert en udda prick Mie. Inte när det gäller att vilja ha det rent och fint men för jobbet på vägen dit ;)
kram