fredag 1 april 2011

Stundande Festligheter


Det är mycket på gång just nu. Inte bara i naturen där vi äntligen kan skönja vårens intåg med stormsteg. Nej, det är stora förberedelser i familjen också. 28 maj ska min älskade mamsen och hennes L efter många år  tillsammans slå slag i saken och gifta sig. Stort kalas på slott med övernattande gäster. Klackarna i taket jag lovar :-) Åh, det är en helt fantastisk känsla. Att se henne och L så lyckliga. Att få följa dem i deras förberedelser och att få vara en del av allt. Jo, jag ska nämligen vara bröllopsfotograf. Väldigt roligt, men visst, jag närmar mig dagen med fjärilar i magen. Så just nu är det mycket på gång även hos mig. Tal ska förberedas, fotoutrustningen ska "upphottas" och poleras och platser, vinklar och kompositioner för fotograferingen ska planeras.
Tema Fredag

12 kommentarer:

Bitten sa...

Jag fick den stora äran att fota på vår dotters bröllop i augusti förra året. Så kul vi hade och helt underbara bilder blev det också. Fast det berodde nog mest på det vackra brudparet.

Monica sa...

Mie, jag är såååååå GLAD.....tänk att mamma ska gifta sig! UNDERBART! Att på liiite "äldre dagar"...hm,hm....finna mannen i sitt liv....de är att troligen som att vinna den högsta vinst som finns! Du som fotograf....kan inte bli bättre!!!!!!!!
Hälsa mamma lycka till från mig!
"slänger" med ett litet tänk:

Kärleken mellan unga är rörande. Kärlek mellan lite äldre är ärorik.

Önskar Dig och din familj en skön helg! Kram och puss i pannan från mig.

Rantamor sa...

Spännande , spännande och du behöver ju inte oroa dig för att fotografera som är så duktig med din kamera och har blick för det vackra....

Ha nu en bra helg....
Ja och vilket himla vackert tre-foto du har gjort av din dotter...Du ser ju hur duktig du är...

Ha en braig fredag...

Pysselfarmor sa...

Underbart härligt att finna kärleken och "slå till"! Och du behöver inte alls vara orolig för du är suveränt bra med det klicketi-klick ;-)

Jah Hollis sa...

Alltid kul med något festligt att se fram emot, trots att en viss nervositet ingår. Det blir säkert jättebra.

Anneli - A'la Foto sa...

Underbart att läsa att man kan hitta kärleken även i högre ålder och bli lycklig! Jag önskar din mamma och blivande all lycka och även dig som har så stora uppdrag framför dig!

Ha det gott!

Monica o Jacob sa...

Härligt med bröllop på äldre dagar;-)klart det blir kalasfoton.
Ha en skön helg

Photos by Storm sa...

Så kul med bröllopsbestyr. Förstår att det känns bra/Lis

Rigmor sa...

Men så roligt!! Dels med bröllop och sen att vara hovfotograf!! Det kommer du att klara galant, det tvivlar jag inte en sekund på. Om jag vore dej skulle jag vara mer orolig för att hålla tal...jag är nämligen inte den som vill stå i fokus, vad det än gäller. Svårt att tro, den sprallhöna som jag är.
Ha nu en bra fredag, själv ska jag dela den med Brolle tänkte jag...
Kram kram

Kerstin: sa...

O så roligt med bröllop! Kul att du ska fota! Det kommer med all säkerhet att bli underbara foton!

ormbunke sa...

Så spännande projekt du har på gång. Jag har en studentexamen att se fram emot. Och det är inte lätt att få en tjej i den åldern att göra som man vill. Gillar dina foton jättemycket. Ha en bra lördag. Anita

sinneskatten sa...

Men vad roligt!
Jag och min man gifte oss för några år sedan i hemlighet och min äldstat dotter är fortfarande små sur (på skoj) för hon inte fick vara tärna....jag brukar säga att det vore en syn det.