lördag 20 december 2008

Bra sikt

Vindrutetorkarna på bilen har gjort sitt och behövde bytas idag. C inhandlar nya och byter. Trots de nya torkarna ser vi knappt ut i regnet när vi susar fram på motorvägen. C surar och tycker det är f.....n att de nya är sämre än de gamla. Jag kan faktiskt hålla med. Jag stirrar ut på torkarna som far fram och tillbaka över framrutan. Plötsligt ser jag att torkarbladen är vita/genomskinliga. De brukar ju vara svarta? Jag påpekar detta för C, men han påstår att det nog är nå´t nytt material ;-). Efter ytterligare en stund och nu i stort sett med obefintlig sikt genom bilens framruta antyder jag att det kanske är nå´t slags skydd på torkarbladetn. Näe................säger C, men jag står på mig och till slut bestämmer vi oss för att undersöka saken i alla fall. Vi stannar på en bensinmack och lite generat, men med fniss på läpparna, drar vi bort silikonskydden från de nyinköpta torkarna. Vi tittar på varandra och börjar sedan gapskratta! Vi fortsätter sedan färden genom ösregnet med en jätte bra sikt genom vindrutan :-).

Inga kommentarer: