onsdag 21 april 2010

April Är Kontrasternas Månad

På min underbara soliga varma fotopromenad i går ställde jag in siktet på knoppar. Hur glad i sinnet blir man inte av att se livet återvända i alla träd och buskar efter den stränga vintern. Jag förundras alltid över hur det fungerar i naturen. Visst är våra årstider fantastiska! I dag är det kyligt och det faller snö. Det låter som om det även blir vitt i morgon :-(. April är i år som April alltid är varje år. Ombytlig. Stannar inne i dag och pysslar och lyssnar på denna underbara dam, tror jag.

5 kommentarer:

Monica sa...

Wow tjejen, tappar andan....vackert....vilken skärpa..
Visst gör det ont när knopparna brister, varför skulle annars våren tveka? Karin Boye.
Önskar dig en underbar dag vännen!
Kram från mig(som samlar ihop järncellerna)

Viola sa...

Vakkert! Nyydelig! Javisst er det herlig når de knopper seg til, brer sine vinger ut.. både blad og fugler! :) Du har fåt fanget dem med ditt kjærlige blikk! :)Klem fra meg! Og du - det er noen ganger at jeg ikke kommer innpå dine innlegg, som det nyeste I heart Faces.. Kommer til at innlegget ikke eksisterer.. Men du vet det kanskje..?

Annelie sa...

Mycket vackra knoppar, påminner om vad vi har framför oss nu.
ch Amanda, visst är hon underbar den lilla Lunda-tjejen. Har båda hennes skivor, I like!
Tack för din fina kommentar på min blogg, jag blev jätteglad!

Marie-Louise sa...

Oj, vilka fina knoppar du hittade på din prommis, =) Det är såååå underbart när naturen sakta vaknar till liv igen. Det var nog ett bra val att stanna inne idag, jag frös hela dagen på jobbet idag. brrr. Nu sitter jag under filten och dricker te? Gör du?

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Er det ikke godt å se at trær, busker og blomster våkner til liv igjen etter en lang vinter? Pene knoppbilder :)