tisdag 15 februari 2011

En Stämpel I Baken


I dag flyger jag ner till Göteborg och ska i dagarna tre djupdyka ner i litteratur och suuuuga i mig kunskaper. Det blir den första delen utav två i en förberedande kurs inför "grillning" i sommar då jag kommer examineras och certifieras utav The European Society of Human Reproduction and Embryology, ESHRE. Detta europeiska organ startade 2006 en kommitté för certifiering av kliniska embryologer. Detta för att utveckla ett formellt erkännande för embryologer runt om i europa då det saknas utbildningar som ger just en embryolog examen. Vi stackare som ska svettas under examinationsklubban har oftast en biolog eller molekylärbiolog examen i bagaget och måste sedan ha arbetat i många år inom reproduktionsmedicin för att få delta. Universitetsexamen på magisternivå räcker alltså inte utan nu ska baken min få ytterligare en stämpel ;-) Tjohoo, stämpla på!!!

Sååååå det blir lite bloggvila i några dagar. Ha det gott vänner. Puss på kinden :-)

2 kommentarer:

Annelie sa...

Wow! Lycka till! Det där fixar du galant!
Ska tänka på dig så mycket jag bara kan!

Mamsen sa...

Det låter spännande men säkert
ganska svårt.Du är så duktig på
mycket lilla gumman.
Du skriver sakligt,spännande och
vansinnigt roligt.
De du!!!!!!!!!!!

P & K