torsdag 8 september 2011

Budskapet Är Rättvisa Och Hjälpsamhet


I like..............................dessa fina wrap-läderarmband i alla tänkbara färger med visdomsord som pryder ungdomarnas handleder just nu här i Stockholm.

2007 grundades Humanity For All (numera Good Works) av Helena Cho och Tammy Hotsenpiller. Ett märke som blandar konst och skriven text med mode, och uppmärksammar mänskliga rättigheter och miljöfrågor. Målet är att öka medvedenheten världen över, med modeindustrin som kanal. Genom att designa plagg och accessoarer med positiva budskap, sprider företaget kunskap om några av vår tids viktigaste frågor. De samarbetar med olika ideella föreningar och 25% av försäljningspriset skänks till välgörenhet.

”Humanity, its for everyone. And, You ...can make a difference.”

Torsdagstema-I Like

6 kommentarer:

SigridfraEnget sa...

Jättekul!

Anneli Esséus sa...

Jag har sett de där lite överallt. Tänkt jag skulle köpa men kan inte välja färg. Så velig är jag, men visst är de fina!

Erik "Semlan" sa...

Nu vet jag mer kring läderremmarna, tack vare dig. ;-)
God idé, men kanske inte direkt min grej... ;-)
Förstår att folk gillar dem.
Senast jag drogs med i textflöden ihopkopplat med mode var med en t-shirt när "Frankie Goes To Hollywood" var stora. Frankie says relax. Lite bonuskul eftersom jag gillar Frank Sinatras musik också. Undrar om någon fortfarande minns deras storhetstid och hitlåtarna idag? ;-)

Beppan sa...

Snyggt - och med ett bar tänk bakom dessutom! Me like too!!

Beppan sa...

Bra tänk ska det vara förstås...

Monica o Jacob sa...

Snygga med tänkvärda texter.
Ha en skön helg;-))))