måndag 28 juni 2010

Rakt In I Min Hjärterot

Dessa rader är kloka rader. Så tänkvärda. Varje gång jag läser dem pilar de sig rakt in i mitt djupa hjärterum. Skakar om och påminner mig. Det är ju detta jag försöker sträva efter, med ett undantag...............inte SEDAN i ett annat liv utan NU i detta livet!

Om jag fick leva ett liv till då skulle jag
göra fler misstag,
Jag skulle vilja koppla av mer och vara
mjukare,
jag skulle vilja vara dummare än jag varit
på den här resan.

Jag skulle vilja ta saker och ting mindre
allvarligt,
jag skulle vilja ta fler chanser, bestiga fler
berg och simma i flera sjöar.

Jag skulle vilja äta mer glass och färre
bönor.
Jag kommer kanske att ha fler verkliga
bekymmer
men jag skulle ha färre inbillade.

Ni förstår...
jag är en sån där människa som lever
försiktigt och sunt
timme efter timme, dag efter dag.

Oh, visst har jag haft fina stunder
och om jag fick göra om det
skulle jag försöka bara ha stunder.
En stund efter en annan
i stället för att leva så många år i förväg.

Jag har varit en sån där person som aldrig
går någonstans
utan termometer, varmvattenflaska,
regnkappa och fallskärm.

Om jag fick leva mitt liv en gång till
skulle jag börja gå barfota tidigare om
vårarna
och fortsätta med det längre på
höstarna.

Jag skulle dansa mer, åka karusell och jag
skulle plocka fler tusenskönor.

4 kommentarer:

Marie-Louise sa...

verkligen rakt in i hjärtat. ... wow .... precis såååååååå...... men jag har i alla fall blivit duktigare på det. Det tror jag du också har, vännen min. Kramar till tusen.

Monica sa...

Finner inte ord......grinfia på G...igen.....ja, du vet....skakar om....så rätt, rätt, rätt.
Ärlig kram från hjärtat.

Erik "Semlan" sa...

Jag skulle också dansa mer. En av de absolut bästa motionsformerna! Jag undrar vem som skrivit detta, du själv kanske? Fint skrivet och jag håller med. Varför vänta till ev. nytt liv? Ja, du kallar dig ju precis det. :-)
Fint foto också.

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Mange kloke ord og et vakkert bilde! :)