fredag 25 juni 2010

Sju Sorters Blommor

Under tystnad plockar vi sju sorters blommor och lägger under vår kudde. På natten, i drömmen, visar sig sedan vår framtida älskade. En folktro, i äktenskapstydning, i midsommartid som jag bara tokälskar. Inte för att jag behöver framkalla drömmar om mannen med stort M, min framtida älskade. Han sover ju redan bredvid mig ;-). Nej, jag älskar denna tradition för dess romantik och mystik. Att sent på midsommarnatten bege mig ut i grönskan för att finna mina blommor. Insupa den friska sommarnatten och lyssna på tystnaden. Prova vet ja! Ger livslust och energi för resten av året :-). Trevlig midsommar vänner!

3 kommentarer:

Annelie sa...

Jag önskar dig också en fin midsommar! Vilka fina midsommarblomster du bjuder på här Marie!
Och visst är det en fin tradition, det tycker jag också!

Photo By Manka sa...

Ha en jättebra och trevlig midsommar!

/Magnus

Viola sa...

Nydelig! Alle disse sommerblomstene elsker jeg! Ja det er en fin folketro. Jeg har ikke hørt om den, men jeg kan en annen: Å legge en firkløver under puten... men husker ikke helt hva det skulle bety.. lykke??
Ha en flott midtsommerhelg! :) Klem fra meg :)