lördag 12 juni 2010

Idag Blev Jag Utmanad

Min go´a och duktiga foto- och bloggvän Annelie skickade mig en rolig utmaning i dag. Jag ska visa upp den tionde bilden jag lagt in här på bloggen.
Lördag den 20 december besökte vi Taxinge slott. Dagen dokumenterades genom en bild på det enorma tårt- och kakbordet. Jag hade bara fotograferat ett halvår vid detta tillfälle och dessutom hade jag ingen systemkamera. Lite sisådär med både färger och kontrast. Däremot kan jag tycka att jag redan då hade börjat "tänka" bildkomposition.
Tack vännen, det var jätte roligt att gå tillbaka i bloggen och titta på äldre "alster". Både roliga minnen och bilder dök upp. Kul att se utvecklingen hos sig själv också. Jag skickar vidare utmaningen till Cecilia på Cecilia Artista, Ingela med bloggen Ingela´s resor och händelser i vardagslivet och Magnus med Photo By Manka bloggen.

6 kommentarer:

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Flere som har bladd i arkivet i dag ser jeg, bilder som dette fremkaller lysten på kaker :) Ha en fin kveld.

Photo By Manka sa...

Tack för den utmaningen Mie, nu har jag iaf klarat av den ;).

Ha en fortsatt bra lördag.

/Magnus

Ingela´s blogg sa...

Hej Marie, det var riktigt kul att titta tillbaka och minnas. Jag startade min blogg för att dokumentera mina resor och för att mina nära och kära skulle kunna se hur det var i Kina, Australien osv. Det var kul att backa tillbaka. Tack! kram

Annelie sa...

Jag tycker bilden var jättefin!

Cecilia Artista sa...

Tack rara du för den utmaningen! Jag ska leta upp mitt motiv!

Härliga Taxinge är ett givet utflyktsmål. Det brukar oftast bli en gång varje sommar för mig. Så mysigt att promenera där i den härliga miljön! Sen är det förstås gott med lite fika mm mm!

Pialotta sa...

Du har oxså blivit ombedd av Annelie ser jag:) Kul med lite sånt mellan varven. jag hittade oxså min bild, men ingen riktigt höjdarbild som jag är stolt över.
Klart gör en bra kamera skillnaden på bilder, men jag har ingen systemare, men riktiga bra digisar som jag är nöjd med ändå:)
Ha de gott:)