fredag 6 augusti 2010

Barnkammare

Häromdagen när jag skulle vattna och rensa bland pelargonerna upptäckte jag en mörk "boll" på en av blomknopparna. Jag trodde det var ett torkat löv. Jag grabbade tag i "bollen" för att avlägsna den. Vad händer.................jo, "bollen" fullkomligt exploderar åt alla håll och ut ur den kryper hundratals (kändes dock mer som miljontals) spindelbebisar. Aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! Japp, så lät jag. Jag ogillar spindlar, ja jag verkligen ogillar dem. Att då ha dessa alla otäckingar på händerna känns inte så himla bra. Trodde för några sekunder att jag skulle hamna på psyket ;-). Men..........................är man fotonörd så är man och på nå´t knasigt sätt fokuserar hjärnan om blixtsnabbt. Istället för att se dessa små kryp som otäcka ser min hjärna dem som häftiga fotomodeller. In rusar jag och hämtar kameran och tur är väl det att inte spindlarna blev lika rädda som jag och drog. Nej då. Fundersamma var de nog, men i stilla mak började de samla ihop sig igen och jag fick några spännande bilder.

4 kommentarer:

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Gosh... glad det ikke var meg som løftet på denne, hehe, er ikke glad i disse småkrypa. Men et fint bilde av dem :)

God helg til deg :)

Annelie sa...

Bilden blev mycket riktigt kanonhäftig! Snyggt!
Jag har också råkat ut för samma sak, fast det var innan jag blev fotonörd, så det blev BARA obehag!
Jag har inget emot spindlar, men det där var en riktig äckelkänsla, när det bara MYLLRAR ut en massa kryp. Blä.....

Helena sa...

Hjälp, jag hade dött! :( Fin bild i alla fall! :)

B i r g i t t a sa...

Men så kul - där hade jag velat vara med :)
Hoppas allt är bra med dig!

Jag har en ny idé nu - skapad inatt - som jag tänkte att du kanske ville hänga med på. Kolla här: http://macro25.blogspot.com/
kram