onsdag 11 augusti 2010

Du Måste Bara Läsa Den Här Boken

Det är verkligen ingen slump att den ligger bland top tre på pocket listorna i sommar, Jonas Jonasson's Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. En fantstiskt bra underhållande bok skriven med en så´n ironi att smilbanden nästan dras upp över öronen gånger två. Allan, bokens huvudperson blev ganska snabbt min maskot. En underbar finurlig man med härlig karisma och karaktär. Han har ett härligt sätt att se på saker och att reda ut problematiska situationer. Hade jag bara en tredjedel skulle det underlätta enormt många gånger. På bokens baksida står det: I hundra år gjorde Allan Karlsson världen osäker, bara genom att vara. Och nu är han lös igen. Kan man motstå att öppna den och läsa då..........................nopp. Tack snälla C och P-O för att ni gav mig boken. Den blev min absoluta favorit bland den hög av pocketböcker jag njutit av i sommar.

8 kommentarer:

Hero sa...

Ja, den är jättebra! Lyssnade på när jag körde 100 mil och var ensam i bilen. Jag skrattade högt många gånger! Ett väldigt bra sällskap och timmarna gick snabbt.
kram Maria

Rigmor sa...

Tack för tipset!! Ska genast försöka hitta den, är inne i en period när jag läser mycket, och då måste jag varva med underhållande böcker och djupa böcker.
Ha´en fortsatt bra dag!
Kram

Susanne sa...

Kan bara hålla med. Jag har också tipsat om denna så helt fantastiska bok!! Vilken skön humor och den är så genomtänkt och roligt skriven!!! Minsta sonen sa åt mig flera gånger att jag måste läsa högt så han också fick skratta!!! Helt underbar!!

Bruno Beige sa...

Denbörjade svagt men blir bättre och bättre för att tills lut vara riktigt bra. Undrar hur det gick med uppdraget i slutet. Som upplagt för en fortsättning.

Ingela´s blogg sa...

Syrran började läsa den i helgen och hon sa att jag måste läsa den. Kul med böcker som man blir glad av.

Annelie sa...

Tack för tipset, den där ska jag absolut köpa!

Monica sa...

Mie.......sitter nu i Göteborg....nu är det baaaaaara 2,5 tim kvar till Cohen förmodligen trollbinder mitt hjärta......hi,hi. Må gott vännen & var rädd om Dig. Kramen från mitt innersta.

Rigmor sa...

Måste berätta att jag igår fick tag i boken på Ica när jag handlade! Började genast läsa, och stackars barnbarnet som skulle sova över vart nästan rädd när jag halv tolv på natten började gapskratta...lite extra kul eftersom jag läser åldringsvård just nu och ska jobba med gamla!! Så tack än en gång för tipset!!
Ha´en bra fredag!