söndag 15 augusti 2010

Mot Huvudstaden Igen

Det känns att hösten närmar sig. Mörkare kvällar som har den där fuktiga lite svala doften. Mina sex semesterveckor är nu till ända och "bebisverksta´n" väntar. Det har varit en kanon sommar. Både väder- och ledighetsmässigt. Jag känner mig riktigt utvilad och i harmoni med kropp och själ. Har haft en ljuvlig tid tillsammans med min älskade la famiglia, mina fina vänner här på landet och alla go'a storstadsvänner som besökt oss. Projekt som vi hade inplanerade har blivit gjorda i lagom takt. Vi har softat, njutit och myst blandat med olika utflykter och middagar/fester. Ingen stress feeling alls. En härlig känsla att återvända till mer normala rutiner utan nå´n ågren. Nej, jag ser faktiskt fram emot att träffa kollegorna och börja göra lite nytta igen. Ska bli mysigt att komma hem till huset och till saken hör väl också att jag snart kommer tillbaka hit till mitt älskade Värmland igen. Med den vetskapen känns det inte så vemodigt att låsa dörren till stugan för den här gången. Hösten är den årstid jag njuter mest av faktiskt. För mig är den mer kravlös och mitt vattenhål naturen är härligt sval, väldoftande och underbart färgrik och vacker. Det är ännu en fin tid jag går till mötes :-).

5 kommentarer:

Ingela´s blogg sa...

Så skönt med ett "andningshål" Värmland är härligt! Kram

Rigmor sa...

Så skönt att sommaren har gett det som den verkligen ska ge, ny energi för kommande mörka dagar!! Visst är det lätt att man stressar upp sig och ska hinna så mycket som möjligt under dessa få månader, å så missar man en massa njutbart. Tror också att det har med livserfarenhet att göra, man lär sig att ta vara på stunderna.
En skön kväll önskar jag dig!!

Hero sa...

Visst är det skönt att ha varit ledig så länge att man verkligen känner sig utvilad och tycker att det ska bli roligt att jobba igen. Då är man lyckligt lottad tycker jag. Och visst har hösten också sin tjusning. Färgerna och svamparna...
/Kram Maria

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Ingen tvil om at høsten er på gang, men det er en vakker tid vi får nyte med flotte farger og pent lys. :) koselig bilde!

Helena sa...

Låter som att du har haft en kanonsommar! Härligt med sex veckors semester, själv har jag "bara" haft fyra. Men skönt var det att vara ledig iaf! :)