måndag 2 augusti 2010

En Får Tacke

Hur många gånger denna semester har jag inte suckat åt kattens jaktbyten som ligger och dräller överrallt. Han har äntligen i alla fall fattat att man som katt ska tugga på fångsten litegrann och ibland äts både fåglar och möss upp helt och hållet.
Jag får nog be om ursäkt ändå för min intolerans, för misses byten kan vara riktigt spännande. Särskilt då matte är en fotonörd ;-).
Så när Kalle Stropp hoppade framför mina fossingar blev jag eld och lågor. Rusade genast in efter kameran och slängde mig sedan ner på alla fyra.
Tyvärr hann jag aldrig byta till mitt macro objektiv, men med 18-105 mm lyckades jag i alla fall fånga denna gröna vackra krabat ganska bra innan hann hoppade vidare. Katten hade tröttnat och jag tror säkert mattes fotoinsatser störde leken och intresset en hel del. Dock en himla tur för Kalle Stropp ;-).

9 kommentarer:

Veronica sa...

Wow, tokläckert!!!

Monica sa...

Mie, har aldrig sett Kalle Stropp på såååå när håll & sååååå vacker(10 poäng)Om jag blundar kan jag se framför mig: dig liggande i de mest konstiga ställningar för att få de vackra bilderna. Skulle vara roligt att se de på bild( när du fotar) kan du inte be C eller Lilla F ta en bild på dig....*fniss*....
Skönt att du har två veckor till av ledigheten. NJUT och ha det riktigt skönt!
Var rädd om dig vännen. Kramar om från mitt innersta.

Rigmor sa...

Men så söt Kalle är!! Sällan man får tillfälle att studera dem så ingående. Här kommer kattdamerna också in med sina måltider, ibland mindre trevliga...ett tag hade Sigrid dille på ödlor som ofta gick av på mitten och sprang vidare...bläää.
Visst är det vemodigt när stugorna bommas igen, kan tycka synd om en del som måste in till asfalten igen. Om de visste vad de missar de andra årstiderna!
Kram

Annelie sa...

Men Guuuuuuuuuud så läckra foton!
Helt otroligt snygga färger...

Bjørn-Erik sa...

Fantastisk flotte farger. Fine bilder :)

Unknown sa...

Morrn.
Snygga bilder av gräshoppan.
Hur kom du så nära med 18-105?

En tanke slår mej, det är inte ett byte, det är någons far och mor....

Hur många katter finns det?

Ha de bra.

Hasse A.

(Mina privata tankar)

Hege sa...

Oh wow. Fantastisk. Sånn har jeg aldri sett en gresshoppe før. :)

Unknown sa...

Morrn Marie.

Tack för dina kommentarer.

Tack för tips ang. "macro".

Jag har ett Nikon Micro 60mm 2,8,
men det är inte "bara bara" att ta bilder...Skärpedjupet....

Ha de bra.

Hasse A

Pennelina sa...

Urflott!

Kram :-D