måndag 16 augusti 2010

Avklarad

Japp, första dagen efter en låååååååååååång fin semester är nu gjord. Mmmmmm så mysigt och skoj det var att se alla kollegor igen. Härligt att få höra alla roliga semesteräventyr och skönt att se hur friska, pigga och glada alla är inför en tuff termin med mycket jobb. Efter denna underbara soliga sommar är vi nu peppade och fulla med energi. Bådar gott för en trivsam arbetssituation. Just nu är det mycket att ta itu med här hemma så jag ligger fortfarande lite lågt med deltagandet i alla fotoutmaningar. Efter sex veckors frånvaro måste jag få "landa" här hemma och njuta av min "borg". Trädgården ser just nu mer vild än tam ut så där krävs lite grabbatag. På det sociala planet har jag också mycket att ta igen. Många stadsvänner som jag inte träffat på väldigt länge. Det är mycket nu ;-).

15 kommentarer:

Monica sa...

Välkommen hem till verkligheten kära Mie!
Men som du vet: bara vara här & nu i din kropp. Ta ett djupt andetag & slappna av, att andas är att tacka ja till livet.......
Var rädd om dig vännen! Kram från mitt innersta.

Ingela´s blogg sa...

Välkommen hem till vardagen. Kram

Marlene sa...

Hej!

Är in här och kikar lite i bland, tyckte det var dax för en kommentar :) jättefina bilder!

Mvh Marlene

bokhyllan sa...

Hej!
Vilken vacker bild!

Bjørn-Erik sa...

For et flott bilde. "Kaoset" i stråene og fargene som strekker seg mot sommerens siste solstråler. Vakkert i all sin enkelhet :)

Monica sa...

Tack kära Mie Pie....att du hörde av dig...tänkt mkt på dig och varit liiiiiiite orolig! Skönt att läget är under konroll! Drick lite bubbel och mys med familjen. Var RÄDD om dig! Ta det med "ro".
Stor varm ärlig kram från en nu "lugnare" Monica.

Susanne sa...

Det gör du absolut helt rätt i... att tänka på dig själv!! Bloggen finns kvar och försvinner inte av sig själv ut i etern. Njut av dagen och ha en underbar helg=)
Kram

Marie-Louise sa...

Hej min goa vän, hör att du har haft det bra i sommar. Jag har också tagit ett lååååååångt upphåll från bloggandet, jag började jobba 2 augusti och sedan dess har det gått förrunt, men så jag trivs på mitt nya jobb. Det är spännande, roligt, stimulerande och utvecklande. Precis det jag behöver. Vi får höras mera, mina ögonlock börjar dala. Kramar i massor till dig.

Veronica sa...

Välkommen in i i vardagen =)

Annelie sa...

Tack Marie för din röst!
Och JA, det vore jättekul! Jag har däremot inte tillgång till bil, hur kommer du ut till Rosendal? Kunde vi kanske träffas vid Djurgården nånstans och ta oss ut dit tillsammans?) I slutet av oktober 27:e eller den 28:e passar mig. Början på september är lite körig, men den 11/12 eller den 13:e skulle sitta som en smäck!
Det här ser jag fram emot!

Annelie sa...

JAG SKREV FEL! Jag blandade ihop månaderna! Jag menar ju tvärtom! FÖRLÅT en förvirrad dam i en "egen ålder"
September kommer ju faktiskt FÖRE oktober!
Allstså den 27/28:e SEPTEMBER ska det vara! Eller den 11/12/13:e oktober.
Jag är såååå förvirrad tydligen, kan det vara att jag har semester och inte tänker klart?????♥

Annelie sa...

BRA! Den 28:e september är bokad, just for you! Vi hörs mer senare....

Maria sa...

Ljuvligt höstlig bild:)
Kram Maria

Viola sa...

Hei Mie, ja jeg har selv hatt et laaangt opphold!! Tilbake nå, og det var litt gøy å komme på bloggen igjen! Ta den tiden du trenger, det er viktig! Noen ganger er det bare så godt å være heeelt bloggfri også! Nå gleder jeg meg til å dykke litt i bloggen din og lese hva du har gjort på landet og hvilke bilder du har tatt! Dette bildet her (haven din?? ler..)er riktig så vakkert! Høstklem fra Viola i Oslo! :)

Monica sa...

Bonjour Mie min vän, jag hoppas från mitt hjärta att allt är väl med dig & din familj! Ja, nu är det dax för vår resa....tänk att vi äntligen kommit "dit"....Vi båda är så fulla av förväntan & tror att detta kommer bli mycket bra. Vi ska nu njuta av livet & varandra. Försöka mellan "varven" vara liiiiite kreativa också (om vi känner för det)...*fniss*....
Jag önskar dig nu en underbar fortsättning på den vackra svenska hösten. Var rädd om dig!
Du har ju också mycket att se fram emot....
Många varma ärliga kramar från mig.
Au revoir Monica