lördag 7 augusti 2010

Olyckan Kom På Besök

Hm, ja det är aldrig någon rolig gäst att få besök utav denna olyckan. Kära maken hade änglavakt häromdagen vågar jag påstå då han "bara" sågade ett par centimeter i tummen. För varken led, senor eller ben blev skadade. Någon bult skulle kortas och bågfilen slant....................5 timmar på akuten i Torsby blev resultatet. I skrivande stund är han återigen på väg till lasarettet för i morse var handen tre gånger större än vanligt och gjorde ont så in i bomben (makens ord). Infektion med största sannorlikhet :-(. Läkaren ville inte sätta in antibiotika "i onödan" och det är ju vettigt, men nu känns det lite surt ändå..............i efterhand kan man ju tycka att ett sår som är orsakat av ett rostigt föremål och som hållits öppet i 5 timmar löper en rejäl stor risk att bli infekterat. Hoppas älsklingen får en dundermedicin så han snabbt blir bra. Min älskade C ska dessutom återvända till stora staden i dag. I morgon kallar jobbet. Hur han ska kunna koppla och skruva (han är elektriker) med sin hand vete sjutton, men han är såååååååå envis och kan aaaaabsolut inte vara hemma ;-). Jag saknar honom redan, men på fredag får jag burra upp mig i hans stora, mjuka och trygga famn igen. Det är dock inte alls synd om mig. Å nej. "Lilla" F har tre kompisar här igen och min älskade mamma kommer i kväll. Ska bli såååååå mysigt att få tid i lugn och ro med lilla mamsen. Puss på kind till er mina fina cybervänner och ha en fin söndag.

4 kommentarer:

Pennelina sa...

Uff! Så illa! Du får krama honom från oss, vi har haft vår del av slika upplevelser...

Tröstkramar från Ordbruket

Monica sa...

"Attans" vilken otur! Hoppas att det fixar sig!
Njut av "tjej-veckan".....
Var rädd om dig & kram från mitt innersta.

Monica sa...

Mie, vill "bara" säga att ikväll är vår idol Leonard Cohen på Globen!.....VI åker till Göteborg på torsdag & ser honom live.....Vad säger du om det....blir du liiiite "avis"....hi,hi,hi.
Sov Gott & Kramen.

Viola sa...

Huff da!! Hell i uhellet at det gikk så bra! Men dumt han ikke fikk antibiotika da, hvordan gikk det, bedre nå håper jeg? :)