torsdag 5 augusti 2010

I Lands Problem

Sex veckor sedan jag var hos min frisör. Sex veckor sedan topparna klipptes, längden justerades och den musgråbeigebruna tonen fick en ljus sommarfräsch nyans. Hujedamej vad det händer mycket på sex veckor med min kalufs!!!!!! Fortfarande två veckor innan jag kommer till sta´n och kan boka in en date med frissan. Ja, ni vet hur det är................när man från den ena dagen till den andra bara känner att "jag står inte uuuuuuuuuuuuuut!!!!" "Jag behöver hjälp nu!!!!!" Jag är av den där lite larviga fega sorten. Byter inte gärna frisör hur som helst. Har vanföreställningar om att jag skulle bli illgrön eller platinablond eller kanske ännu värre. Kortklippt ;-). Sååååå nu vankar jag här och undrar om jag skulle våga vara lite crazy, släppa loss och hoppa utan fallskäm. Det finns flera moderna salonger att välja på här i Sunne och många Sunnebor är jätte snygga i håret så det finns kanske hopp. Måste nog ta ett snack med mina inhemska väninnor. Vad blomman på bilden heter har jag ingen aning om, men när jag fick syn på den i Rottneros Parken tänkte jag direkt "having a bad hair day". Passar in på lilla mig perfekt just nu ;-).

4 kommentarer:

Pennelina sa...

Jag fixar håret själv, ev med hjälp av gubben emellanåt. Har så hopplöst hår att det inte hjälper med frisör mer än temporärt när det är nygjort ;-)

Kramisar!

Monica sa...

Mie, Mie....du är för "härlig"...hi,hi,hi. Om du ser/känner dig som blomman i håret...hoppa & ta en chans med en ny frissa....*fniss*.....Lätt för mig att sitta här & le....haft samma frissa i 15 år!!!!!
Håller tummarna!.....hi,hi...nu retas jag liiiiiite.....med dig.
Kram från mitt hjärta(det vet du)

Ingela´s blogg sa...

Jag har samma problem med håret just nu. Numera får min dotter ta hand om min frisyr och jag är mycket nöjd med det. Fast nu har hon semester... Jag är bara så långhårig och då vill inte håret ligga som jag vill. Kram

Rigmor sa...

Ha, ha, jag tycker blomman är tjusig, så då är det nog ingen fara med din kalufs heller!! Annars är jag nog lite som du, här byts det inte frisör hur som helst!! Dessvärre kommer min att bli långtidssjukskriven, arbetsskada, och det känns inte alls kul. Fast i det läget tänker jag mest på henne, men lite på mig själv också...
Ha´det bra!!