tisdag 14 december 2010

Jag Har Tråkigt





Håller mig hemma för att kurera mig från den hårt fastbitna förkylningen. Börjar ana en förbättring, tjohoo. Vågar dock inte ropa "hej" ännu. Det gjorde jag för två veckor sedan och då fick jag minsann kasta in handduken. Ja, så vad göra med tiden som går så långsamt när man är hemma. Har läst böcker så att ögonen blöder. Har vilat så att ryggen värker. Har pysslat klart med klappar och julkort. Tja, jag grabbade tag i Nikon och stativet, trotsade kylan och begav mig ut för lite bus och lek på sena eftermiddagen igår.

3 kommentarer:

Rigmor sa...

P-sstråkigt med andra ord?? Men bilderna var roliga!! Du får göra som ena barnbarnet när hon var lite hängig sist och inte orkade gå till skolan (sju år på julafton...), frampå eftermiddagen ville hon gå ut och leka i snön. Jag förklarade (var barnvakt) att det kan man inte om man inte varit i skolan, och då satte hon upp sitt kloka ansikte mot mig och sa "...mormor, om jag inte får vara ute och leka och bli trött, då vet jag ju inte hur mycket jag orkar...". Ungen fick gå ut...Värst är när man är i det där mellanstadiet när man är sjuk, för frisk för att peta navelludd och äta praliner men för sjuk för att gå till jobbet.
Krya på dig och du får ta lite extra kuckelimuckmedicin.
Kram

Pennelina sa...

Uff då! Låter inte trevligt!

Hoppas du kommer dig på benen fort igen :-D

Kramar från mig <3

Kerstin sa...

Trist att förkylningen skulle bli så långdragen och jobbig.
Men bilderna blev roliga. Gillar sånt här. :)