söndag 17 april 2011

Sol Både Ute Och Inne

Fotografering för J Koistinen design
Idag har solen verkligen strålat hos mig. Söndagen började med lite plugg på morgonkvisten. Paniken är för tillfället lagd åt sidan och jag känner en viss tillfredsställelse och ett visst hopp om att jag eventuellt kommer klara examen i sommar. Troligtvis kommer denna känsla ändras många gånger om innan det är dax, men jag njuter idag då jag känner lugnet och tryggheten i att kunskaperna sakta matas in och även fastnar.

Vid lunch åkte jag och "lilla" F in till sta´n. Agenturen som "lilla" F tillhör hade bokat in ett möte med oss tillsammans med IMG Models som är på "modell scouting" i Sverige. IMG Models är rankade som världens främsta internationella modell företag med säte i London, Paris, Milano och New York så nerverna satt på utsidan kan jag lova. Dock grejade "lilla" F mötet med bravur!

Eftermiddagen tillbringade vi sedan med lite shopping. Underbart väder som förhöjde feelingen av att förnya vårgarderoben. En glass i solen för att vila benen och sedan på´t igen. Ja, shoppingen alltså ;-). Nu är det time att avrunda helgen. Hoppa i säng och drömma söta drömmar. Imorgon är det arbete igen.

2 kommentarer:

Rigmor sa...

Guud så spännande!! tänk att vara i hennes ålder, världen ligger framför fötterna, bara att välja...bredvid eller bakom misstänker jag det står en minst lika glad och förväntansfull moder, men med ett uns oro i magen också...men det kommer att gå bra!! Hon fixar det!!
Här hade vi också en underbar vårdag, och den ser ut att fortsätta idag med. Försöker blanda njutning och avkoppling med trädgårdsarbete, inte så lätt när man ser att sorkjävlarna har perforerat hela gräsmattan, plus alla rabatter...
Ha det så gott, och försök läs lagom mycket!!
Kram kram

Annelie sa...

Klart du kommer att klara examen! Det kommer att gå galant!
Vilken bild, superhäftig! Guuuud vad spännande det måste vara, jag skulle spricka av stolthet tror jag! Hon är jättefin, sin mor upp i dagen!*skratt*
Nervöst? Såklart det är nervöst.... förlåt den dumma frågan!