torsdag 8 oktober 2009

Vackert Så Det Gör Ont

Som igenom ett under har höststormen som härjat runt min husknut bedarrat lagom till min lediga rekreationsdag. Sol från en klarblå himmel, 11 grader och vindstilla. Förmiddagen ägnade jag åt promenad i det ljuvliga vädret med Nikon i nypan och fångade denna vackra vy. När jag satt där på berget med min fikakopp stannade tiden. Det var magiskt tyst och stilla. Helt fantastiskt vackert. Det är i sådana stunder jag stannar upp och suuuuuuuuuuuuuuuger i mig energi och riktigt känner hur underbart livet är. Lyckligt lottad, ja, att ha förmånen att få känna så.

13 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ett verkligen vackert foto att drömma sej bort vid. Jag förstår att du njöt av promenaden.

Må fint, önskar Irene

Bitten sa...

Härliga höstfärger!

Helena sa...

Vilken härlig bild!

Regina sa...

Wow this is awesome. Love the colors and scenery!

Have a great day.
Regina

Lasseivomma sa...

Höst äe en härlig tid för folk i allmänhet och för fotografer i synnerhet.
Fantastisk bild som fångar just detta.
Ha en bra kväll /Lasse

Camilla Elstad sa...

Nydelig!! :)

http://graceolsson.com/blog sa...

mycket fint, kära....
ha en bra helg,
http://graceolsson.com/blog/2009/10/wedding-in-sherbourne-castleuk-at-skywatchfriday/

My name is Riet sa...

That is a beautiful photo. Thank you for your visit.

Hedwig sa...

Det här fotot borde också ha varit med i Återspegling. Så otroligt vackert, maguskt som du själv skriver.

Ingela´s blogg sa...

Bra bild!! Vilken lycka att få vara på plats just i rätt tid.

Viola sa...

Du verden så vakkert! Takk for kommentaren, det var godt å høre fra deg igjen vennen :) Her blåste det også veldig, samme natt som i Sthlm! Dagen etter ble det sol, men enda kraftigere vind! Merkelig vær! Håper du er blitt bedre i halsen? Jeg og minsamboer skulle ut ved sjøkanten igår, hadde laget kaffe ferdig til å dra, før jeg plutselig kjente jeg var varm, uvel og litt hoven betent hals.. Så det er etter meg. Men går tilbake. Nå er det 3. gangen det kommer, men håper at jg får det bort. En litt trist beskjed i familien i dag, men det går nok bra :) Ha det godt så lenge! Klem :)

Carver sa...

What a beautiful autumn scene. Great shot!

Carletta sa...

Gorgeous! Great reflections!
Thanks for your visit!

Carletta’s Captures.