onsdag 16 september 2009

Långsiktigt Sparande

Idag har varit en ledig dag. En skön dag som jag ägnat helt åt mig själv. Efter att ha skjutsat "lilla" F och några av hennes kompisar till skolan susade jag iväg till SATS för ett styrkepass. Det är en riktig "hit" att träna på vardagsmorgonen för då är det betydligt lugnare på gymmet och mer örönvänlig musik sipprar ur högtalarna (hm, ett ålderstecken månne). Sedan blev det en latte och en spännande pocketbok i solen på verandan. En lång öm stund tillsammans med gosiga kissen sedan god lunch och därefter en skön promenad tillsammans med Nikon. En riktigt avkopplande dag och jag vet att jag är oerhört bortskämd att kunna ha dessa dagar. Jag uppskattar dem verkligen och önskar att alla kunde ha möjlighet till egentid. Den energi som fyller kroppen efter en sådan här dag hjälper mig sedan vidare i veckan för att klara av alla måsten. Försök, om du har möjlighet, att boka in tid för dig själv i din kalender. Dammtussar, disk och tvätt KAN vänta till nästa dag. Dessutom kommer du sedan ha en så´n ork och energi att alla måsten går som en dans och görs med ett leende på läpparna. Jag lovar. Försök ta hand om dig. Det är en livslång investering som på lång sikt ger bra avkastning och en sjutusan till utdelning.

4 kommentarer:

Maria Berg sa...

Du har så rätt så man behöver ta var på sig själv.

Hoppas din dag blev full njutning
Speglingen av båten i glasögonen, var det så eller foto kollage? Häftigt i vilket fall.

Flickan nedan är så himla söt, MB

Helena sa...

Visst är det härligt med lediga dagar! Jag var ledig idag jag med -och är ledig imorgon också, faktiskt! Skönt.
Så har jag en ny receptkategori i min blogg om du vill kika in. :)

Anonym sa...

Låter som en underbar dag och du gör helt rätt i som verkligen "fångar" dina lediga dagar.
Carpe Diem

Viola sa...

Meget høyst sannverdige ord dette du skriver her! Jeg skulle vært flinkere på å trene og gå turer.. Skal prøve etter denne forkjølelsen er over. Mest bare hoste som sitter i nå.. Vitminer er sunt, men jeg har nok glemt å holde meg i form! Det måå jeg gjøre noe med! :)