söndag 20 september 2009

Ta Mig Till Havet

Det har varit en underbart lugn och rofylld helg. La famiglia har varit samlad och vi har haft tillfälle att umgås och mysa tillsammans. Det har varit ett fantastiskt vackert väder hos mig så sysselsättningen har dominerats av utomhusaktiviteter. Lördagen ägnades åt svampplockning och söndagen åt lata timmar med medhavd lunchkorg vid havet i Stockholms skärgård. Båten är sedan några dagar upptagen på land så vi tog bilen ut till havsbandet. Bättre än inget hav alls. Jag undrar vad det är med havet som fascinerar mig så. Jag dras ständigt dit. Spelar ingen roll vilken årstid det är. Jag fylls med ett oerhört lugn av ljudet och doften från havet. Jag beger mig alltid till havet om jag behöver tänka och reflektera över saker. En oerhörd styrka fyller mig alltid efter mina havsbesök. Vilken tur att jag bor i en skärgårdskommun :-)!

6 kommentarer:

Helena sa...

Ja, havet är verkligen underbart! Vi var vid sjöboden idag -härligt! Tyvärr var det lite kallt...

Hero sa...

Fina bilder...Låter som en härlig dag att minnas länge! Jag älskar också att vara vid havet. Har alltid haft en längtan dit. Är också glad över att bo i en kuststad så man alltid har nära till vatten. Bodde innan i ett underbart hus med sjötomt. Att få vakna och se årstidernas och vädrets skiftningar spegla sig i vattnet var underbart. Jag är tacksam för den tiden...
/Maria

magnus sa...

Så vackert..paradiset finns vid havet och skärgården.

Ha en bra dag.

Maria Berg sa...

Vi var också en runda till havet och baren badade faktiskt och sedan drack de varm chocklad MUMS, MB

Viola sa...

Ja havet er flott og vakkert! Her har vi bare fjorden da, men bedre enn ingenting! Tror ikke jeg kunne ha bodd langt inne i landet, uten sjø eller hav.. Dere utnytter den herlige årstiden fullt ut! Så bra! Vakre bilder, blått i blått! :)

Anonym sa...

Visst är det härligt vid havet. Jag är uppvuxen 10 steg ifrån havet. Mina hästar gick på en halvö. En av dom drack tom vattnet... blääää.... Härliga kort du bjuder på.. Här har helgen varit skön har varit hemma det var några helger sedan.. Tyvärr var inte familjen samlad det var oxå ett tag sedan.. Kram på dig Paula