torsdag 3 september 2009

Torsdags Reflektion

Att vi nu bestämt att lilla Tuss ska stanna hos oss är min veckas Torsdags Reflektion. Nu har han varit hos oss i tre veckor. Vart tog den tiden vägan? Det fungerar så bra och Tuss stortrivs med att vara utekatt. I går kväll ringde jag hans förra ägare för att tala om att vi bestämt oss, ja, både vi och Tuss. Det var ju inte självklart att katten skulle trivas hos oss, men som sagt han har fått en andra chans här i livet och njuter i fulla drag. Vilken tur vi haft som träffat varandra. Vi har fått en underbar silkeslen, trevlig och social kisse och han en omtänksam, vårdande och kärleksfull familj hos vilka han satts på pidestal. Ja, för det erkänner jag, Tuss är "mammas" lilla bebis ;-). Välkommen till la famiglia, Tuss.

8 kommentarer:

sinneskatten sa...

UNDERBART!
Det är fantastiskt med katter för det är verkligen de som bestämmer.
Lycklig ni som fått Tuss och att han hamnat hos er.

Viola sa...

Grattis!
Vad skönt att katten trivdes hos er..det är det viktigaset. VAd katten tycker!

Ge han en klapp i från mig...

Emma sa...

Vad härligt med en sådan fin ny familjemedlem :) Hoppas ni fortsätter stortrivas tillsammans långt framöver :)

Anette sa...

Vad härligt med en ny bäbis i familjen och så skönt att allt gått bra! Söt är han den lille Tussen eller var det kanske en Tussa?

Helena sa...

Underbart med en kisse i hushållet! Djur hör verkligen till en familj -vi har ju både hund och katt och skulle inte vilja vara utan dem. :)

Ingrid sa...

Grattis till både er och katten för ett bra beslut. En katt i familjen det är väldigt trivsamt. Mina "gossar" skulle jag inte vilja vara av med för allt i världen.

/Ingrid

Ingela´s blogg sa...

Så kul att han har valt er, han ser verkligen fin på bilden. Trevlig helg

Anonym sa...

Mysigt!