fredag 4 juni 2010

Dagens Egentid

Hujedamej vad det snurrade i huvudet i går på fotokursen. Ett virrvarr av information som skulle förstås och placeras i rätt fack i hjärnans arkiv. Vi behandlade ljuskomposition, färger och vitbalans. Inte helt enkelt att förstå tycker jag. Så nu sitter jag här lite smått panikslagen inför hemuppgifterna till nästa veckan. Men, det är nästa vecka. Nu är idag och jag ska njuta av en ledig dag med sol och värme. Känner mig lite "makrofotosugen" så jag packar nog en ryggsäck med fika, tar stativ och kamera i handen och beger mig ut i naturen. Du har väl sett hur vackra maskroserna är just nu.............utblommade och luddiga och gulliga. Och om du kryper väääääldigt nära är det en fantastisk syn som möter dig. Ha en fin dag vännen. Tjingeling!

5 kommentarer:

Annelie sa...

Tack för kommentaren bästa Marie!
Okey, det är ljuset som gör det förståss! Men bruset och skärpan, jag trodde att ISO:n påverkar det mer....?
(Vad kul, jag kan lära mig mycket av att DU går kurs *skratt*!)

Maria sa...

Hoppas att du får en fin dag ute i naturen med många fina makroögonblick:)

Jag kommer att göra ett litet sommar uppehåll och vill därför önska dig min vän en rikigt härlig sommar!

Kramar Maria

Josefine Bergqvist sa...

Vilken fantastiskt fin bild! Den gillar jag mycket!
Ha en skön helg!
Kram Josefine

Unknown sa...

Morrn.

Snygg blåbärsblomma.

Ha de bra.

Hasse A



PS. Jag har köpt en Nikon D90,
tämligen hög uppläringströskel...

Viola sa...

Så spennende! Jeg bruker bare automatiske innstillinger, skulle nok lært meg å stille inn manuelt, men... enn så lenge får det være som det er.. :) Du er jo så flink med macrobilder! Det blir spennende å se fremover hos deg.. :)