söndag 27 juni 2010

Ett Två Tre

Den här veckan är det jubileum hos Fototriss. Grattis vill jag passa på att säga till Helena Friberg som är "mamma" till denna roliga fotoutmaning som nu kommit upp i 100 teman. Denna vecka firas med en jubileumstävling där priserna är presentkort hos Photowall. Kul! För mig känns det lite extra i hjärteroten när jag ska tolka tema nr 100. Därför har jag valt att tolka temat med det finaste för mig här i livet................kärleken, som gav mig det bästa här i livet. La famiglia.

Det var en gång en långbent 15 årig flicka från Solna........................................................
som träffade en lika lång och gänglig pojke och vips var de två.........................................
och ni som kan er matematik vet ju att 1 + 1 kan bli tre ;-).

59 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Härlig triss, här blev ett + ett = fem :O)

Unknown sa...

Morrn Marie.

Snygg tolkning av dagen tema + flotta bilder.

Ha de bra.

Hasse A

Unknown sa...

ah, det var en bra tolkning med fina bilder!

Tant Otto sa...

Härlig kärlekstolkning...fin triss!!

Monica sa...

Så lätt var det att få "Grinfia" på G igen.....Vilken tolkning...wow...tänk vilken lycka att det blev fyra....!!!!
Kramar om ärligt.

Monica sa...

Sorry, tårarna skymde. Det är klart att 1+1=3...*fniss*

Camilla (Rantis) sa...

underbar tolkning av temat Marie,
så klart att 1+1 blir tre....
det syns ju!
*S*

Susanne sa...

Helt fantastisk fototriss!!! Underbart och kreativt!! Kram

Jane sa...

Härlig kärlekstriss!
Snyggt presenterat oxå :)

Anonym sa...

Du hade en fin tolkning också:)

Monica o Jacob sa...

Härlig triss,och störst av allt är kärleken.Läckra bilder, ha en skön söndag;-)

Marre sa...

Tackar och visst är dom söta mina små... Men erat triss är jätteskojigt :) Sista bilden blir helt klart min favorit, bara så coolt, hi!

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Det var er herlig triss du har laget, en pluss en kan fort bli tre, selv om alle påstår at svaret skal være to :)

Maria G sa...

Underbar triss! Självklart är det så att 1+1=3 :))
Ha en riktigt bra dag!

Monica sa...

Snyggt! Kärlek :)

Anonym sa...

Kärlek är bäst :)

Eva-Lena sa...

Härlig tolkning, vad vore vi utan kärlek.....

Ha det gott/E-L

Misswhatsit sa...

Det var en jättefin tolkning! Snyggt fotat också.
Ha en fin söndag!

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Hei du :) Samme været her, vi er på vei avsted nå vi også, håper været holder, får gi en sang jeg også da, hva med denne....hehe.  Ha en fin dag :)

Kerstin sa...

Wow, vilken härligt kärleksfull tolkning. Snygga bilder, speciellt den sista. :) Kreativt, Marie.
Ha en fin dag.

Anonym sa...

Snyggt! Och viss är kärleken det viktigaste av allt!

Anne-Lie sa...

Roligt fotomontage du bjuder på!

Cecilia Artista sa...

Sååååå underbart Mie!
Så härliga kärleksfulla bilder på din Famiglia!

Halloj världen! /Inger sa...

Fyndig tolkning! :)

Erikas Foton :) sa...

Åh tack så mycket! :D
Snygg triss, sista bilden blev jättecool :)

Photos by Storm sa...

Bra redigering och tolkning. Sista bilden vinner/Lis

Tigris Predikantan sa...

Hum det tycker jag absolut med!
:)

Lisa sa...

Vad häftig den sista bilden blev

Boel sa...

:) Roligt!

ormbunke sa...

Vilka fina och kärleksfulla bilder. Ha de gott. Anita

Ingrid sa...

Vackra foton och en bra tolkning!

Ha en fin fortsättning på söndagen och tack för din kommentar hos mig.

BP sa...

Ett + ett blir ju tre, det är ju solklart;-) Härliga bilder som utrålar lycka och kärlek. Snyggt fotad:-)

PS. Efter 4-1 mot England så undrar jag hur den vm-turneringen slutar... DS

Ma.links sa...

Härliga bilder. Och Solna är bäst ;)

christina sa...

Hej, underbar triss,fint tema i den. Ja, vi trivs som aldrig förr, jag har kommit hem , lägenheten ligger alldeles invid skogen och nyss kom ett rådjur nedanför balkongen som brukar gå här. Lycka! Du tack för kommentaren. Kram Christina

Pialotta sa...

Romantisk triss.. det gillar jag:)
Mycket bra tänk.. har du stativ.. det har inte jag. Ha de gott/P-L

imsy sa...

Det är bara matematiker som inte begriper hur man räknar!

Supergullig triss!

Annelie sa...

Underbar tolkning! Vad fiiiiina ni är!

T & M Junell sa...

Fina bilder!

Marie-Louise sa...

Den här trissen tokgillar jag ;) inte bara för att det är snygga foton utan för att den handlar om din kärlek och familj. Underbart! Hoppas du har det bra, jag tänker på dig. kramar

Len@ sa...

Härlig kärleks triss, så vackert :)

Nina sa...

Ja, det var verkligen likt min... :-) hade inte sett din innan, annars var jag runt och kollade lite innan för att få inspiration... :-) Mycket vacker triss, btw! Är den tredje på väg eller är det bara förhoppningar än...?

Jack sa...

vilken vacker tolkning!

Lena sa...

Härlig triss!

/ Lena

LissenTo sa...

Den mattematiken gillar jag! Störst av allt är kärleken.
Fin tolkning!

LEna Norgren sa...

Härlig och skön mamatik och sista bilden blir favoriten....

Ingrid ♥ sa...

Detta har du gjort jätte bra.
Super snyggt
Kram Ingrid

Nillasdagar/Fotobloggen sa...

Jättefint! Vackra foton.

Olga T sa...

Så är det och kommer att förbli att 1+1=3. Kul tolkning:) och fina porträttbilder.

Nukke sa...

:) !

Barbro S sa...

Härliga bilder man blir glad av, kärleken också förstås:)

Gbgmamman sa...

Haha, underbart tolkat! Och i svartvitt som jag verkligen gillar trots att jag själv nästan aldrig fotar i det själv. Ha det gott! =)

Anni sa...

Vilken kärleksfull och fin tolkning!

Haha - jag tänker härma dig när temat är ett+ett=sex... ;-)

ALiCE med ICE sa...

Åh vilken personlig och härlig triss, jag gillar definitivt tanken bakom den - väldigt kreativt och dessutom snyggt med svartvitt.
För övrigt ville jag tacka dig så mycket för din fina kommentar, det värmer verkligen ♥ Kram! /ALiCE med ICE

B i r g i t t a sa...

Ett tu tre i kärlekens tecken - så fint! En annorlunda tris och himla kreativt tänkt :)

Erik "Semlan" sa...

Härlig triss med en rolig knorr. Snygg och annorlunda tolkning. Smart.
Du är snäll du, tack för kommentaren. :-)
Tror det är dags bli "lite knäppare", våga lite mer.

Jah Hollis sa...

Så sant, så sant. Och en fin triss blev det med. :-)

weekdayphotos.com sa...

Nice photos for the anniversary of Fototriss!

Check out the photo challenges at www.weekdayphotos.com, its a new week which means new challenges to win and get your photo published on the Weekday Photos!

Good luck in the fototriss competition!

Hans af Ekenstam sa...

Ja, jätte fin triss :-)

Viola sa...

Mie, så vakkert!! Utrolig vakkert fortalt, og herlige bilder!! Du er full av varme og intelligens, det er jeg sikker på!! :) Og jeg er så utrolig glad for å ha fått deg som bloggevenn! Klem på vei! :)