torsdag 10 juni 2010

Macro Lovers no 26 Bländande

Underbart är det, solens ljus och värme. Dock kan det skarpa intensiva solljuset spela oss ett ordentligt spratt då vi fotograferar den här årstiden. Speciellt om vi vistas ute mitt på dagen. Många bilder blir alldeles för ljusa och överexponerade för mig, men i stället för att slänga dem har jag nu börjat leka och "photoshoppa" dem ordentligt. Jag även utnyttjar "över"ljuset för att få skarpa kontraster i mina bilder. Ibland kan bilderna bli riktigt spännande trots för mycket ljus. Så........bryt mot reglerna. Play on!!!! Macro Lovers.

16 kommentarer:

L. Neusiedler sa...

superb! so fresh and crisp!

Ma.links sa...

Toksnygg bild!!

Annelie sa...

Visst ska vi leka med Photoshop,och det du gjort här är ju ett alldeles supersnyggt exempel på det!
Läckert Marie!

Monica o Jacob sa...

Klart jag gjorde;-)
Härligt rena konstverket, överexponerat här är vi mästare på det men som sagt mycket går att rädda.
Ha en bra dag;-)

Hedwig sa...

Snyggt, måste nog börja testa de 'misslyckade' bilderna också.

Birgitta - Macro Lovers sa...

Ja, solljuset kan ställa till det ordentligt minsann! Bra tanke att mixtra lite i olika grafik program.

Snyggt blev det!

Ingmarie We sa...

Visst är det kul att experimentera med foton och se vad man kan göra. Gillar din pionbild (till vänster) väldigt mycket.

Cecilia Artista sa...

Visst är det lite problem att fota soliga fina dagar. Det har jag erfarenhet av både i Sverige och Spanien! Men det gäller att kämpa på!

Jag säger som du - ha kul i PS och bryt gärna mot reglerna!

Maria G sa...

Superfin bild!
Ha en bra dag!

Josefine Bergqvist sa...

Så läcker bild!!! Häftigt med ljuset, det gör hela bilden! Ha en fin dag!
Kram!

Johanna S sa...

Här har du verkligen fått till ljuset hur bra som helst - photoshop är ett underbart program =)

Olga T sa...

Ljuset liksom den blå bakgrunden gör blomman så skön och lite mystisk på något vis. Gillar!

Molle sa...

Kanon bild

sinneskatten sa...

Bra och snyggt gjort!

B i r g i t t a sa...

Bra jobbat! Visst är det kul med PS :) jag gillar också ditt signaturband :)

anemonen sa...

Mycket fint kontrasterande bakgrund till macroblomman. bra gjort.