onsdag 9 juni 2010

Salt, Saltare, Saltast

Ingenting för mig. Jag vill ha min lakrits extremt salt. Så där salt att gommen svider och tungan krullar ihop sig. Det är nästan omöjligt att finna den typen av lakrits, men till min stora lycka stötte jag ihop med Elina som driver butiken Lakritsroten. Här finns lakrits i alla dess former och styrkor från olika delar av världen. Har precis varit och fyllt på mitt lager så jag klarar mig ett tag framöver då saltsuget sätter in. Väl värt ett besök om du kommer till Stockholm.

3 kommentarer:

Marie-Louise sa...

läckra bilder på läcker lakrits. =) Vännen, jag hoppas du får en härlig dag idag och att solen lyser över dig. Själv ska jag handla till studenten och golvläggarna ska göra mitt kök och hall snyggt. =) Det är alltid lika roligt att få nytt. Kramar om dig, min kära vän.

Monica sa...

Märkligt....har varit där x flera. Nästan ett måste vid våra Stockholmsbesök. ÄLSKAR LAKRITS!
Önskar dig en underbar dag!
PS: röstar gör jag varje dag...så du bara vet.
Kramar(ärliga & varma)

Anonym sa...

How very wonderful to see that Lakrits is available in Sweden - thank you for the memories, as there's no way to get me some over here in Greece. Please have a great Thursday.

daily athens