måndag 12 januari 2009

Dr Jekyll Och Mr Hyde

När jag precis höll på att somna i går kväll klockan 23.55 kom Pelle in för att sova, trodde jag ;-). Eftersom han gick in via sin kattlucka såg jag inte att han hade en liten sork med sig. Jag hörde bara ett fasansfullt busliv i vardagsrummet och trodde först han hittat nå´t kul att leka med. Efter en stund hörde jag nå´t pipande och började ana oråd. Jag gick upp för att titta och mycket riktigt, en supersnabb sork pilade över golver med en helt hysterisk katt efter! Jag vet av erfarenhet att denna snälla på gränsen till mesigt gosiga kisse (ja ni som känner honom vet vad jag menar) förvandlas till en mördarmaskin när han fångat ett byte. Att försöka ta ifrån honom sorken var alltså som att be om riktig fajt med risk för klös- och bitmärken. Vad får jag då göra? Jo, suck. Bara sätta mig lugnt och vänta tills proceduren var över dvs sorken lekt med, jagad och ihjäl stressad för att sedan ätas upp under låååååångsam njutning. Suck! Jag passade dock på att fotografera, så klart ;-). Klockan 00.45 kunde jag släcka lampan :-). Ha en riktigt bra måndag, kramisar.

8 kommentarer:

Fanny Höglund sa...

Lilla pelle x]

Gårdsromantik sa...

Hurv!

Det där har man varit med om - men vår gentleman serverade alltid stolt sitt byte till mig - så otacksam jag var.

Kram Maud

Paula sa...

Vet du jag hade en hund som åt sorkar.. sån tur var gjorde hon det utomhus. Jag är LIVRÄDD för möss när det är en i stallet vänder jag och går ut igen... Så mesig är jag.... jag har länkat dig hoppas ok

Sanna sa...

Usch! Det vill man inte vara med om!!

Nathalie sa...

Men lilla Pelle.

Pumita sa...

Oj, hjälp! Jag som tyckte att det var jobbigt att inte få sova när det är fullmåne. Din sorkjakt måste vara 100 ggr värre. =)

UllaMona sa...

Sorkjakt verkar inte så kul mitt i natten, men jag förstår katten..följer naturens gång.

Thorgun sa...

Hej
Ja, det är bara till att vänta, vänta på att söta kissen är klar med sin jakt. Har man tur hinner man sedan hindra matstunden, från att intas på mina vita mattor.
Det är ruskigt vilket dåligt bordsskick de kan ha ibland (ler)
Hälsningar Thorgun.se