söndag 25 januari 2009

Rådjurssadel

Vid sjutiden i morse tog jag bilen till jobbet. Det var mörkt, disigt och duggregnade. På vägen in mot sta´n åker jag en rådjursrik väg och det vet jag om, men inte förväntade jag mig att se ett tjog rådjur stå mitt i vägen precis efter en kurva. Jag tvärnitade och som tur var fanns ingen bil bakom mig. Rådjuren bara tittade upp och stirrade på mig och det såg ut som de tänkte "vad gör du här"? Så jag fick snällt sitta nå´n minut och vänta att de skulle gå över och hoppa ner i diket. Ja, det kunde alltså ha blivit rådjur till middag i kväll ;-). Lite shaky var jag allt resten av vägen in till jobbet. Nu undrar ni säkert om jag inte vet hur ett rådjur ser ut med tanke på inläggets bild. Jodå, men jag hade bara renar i arkivet så......;-).

Inga kommentarer: