fredag 23 januari 2009

Åldras Med Värdighet

I går var det Rockbjörnen och ett nyinstiftat pris delades ut. Lifetime achievement gick till Abba vilka representerades av Agnetha och Anni-Frid. Jag såg inte direktsändningen utan tittade lite på nätet idag istället. Jag kunde snabbt konstatera att åren har gått och att mina stora idoler från barndomen åldrats. Inget konstigt med det, men det som jag reagerade så starkt på var skillnaden mellan Anni-Frid´s och Agneta´s utseenden. Anni-Frid var uppstramad och blank i ansiktet medans Agnetha visade gäddhäng och rynkat ansiktet och hals. All heder till dig Agnetha som inte lagt dig under kniven utan stolt bär upp din vackra åldrande kvinnokropp! Du kan i mina ögon åldras med värdighet. Varför ska det inte synas att vi kvinnor åldras? Rynkorna visar ju att du levt ett långt liv och att du bär på visdom och lång livserfarenhet. http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/rockbjornen/article4245233.ab

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller fullständigt med dig. Det syns ju så uppenbart när någon är lyft... och inte är det vackert inte.
Hellre naturligt rynkig än en plastdocka som inte kan röra ansiktet ordentligt.