fredag 30 januari 2009

Musik

Musik är veckans tema hos Fredagsfoto. Musik är en form av konstnärligt uttryck. Musik är ljud och toner av särskilda instrument eller den mänskliga rösten. Ordet Musik finns i svenskan sedan 1619 och kommer ursprungligen av latinets Musica som i sin tur härstammar från grekiskans Mousik. Grekiskan syftar på Musa, en gudinna som ansågs inspirera och beskydda bla musiken (Wikipedia). Här ser ni min "lilla" F som njuter av ljuv musik. Bilden passar så bra på veckans tema tycker jag eftersom F är ljuv musik för mig :-)!

14 kommentarer:

Eva-Lena Sjösteen sa...

Fint foto! Roligt att läsa betydelsen av ordet Musik! Musik är vi nog många som inte klarar oss utan, musiken ger uttryck, för sorg, glädje & kärlek, musik är allt :)

Jules sa...

Ah! Fint foto och kul att få veta. Jättebra tolkning.
Ha en fin helg :)

Pia sa...

Fräckt foto!! Alltid kul med extra info!! Må gott!!

http://somdfastmedg.blogspot.com/2009/01/fredagsfoto.html

Hedwig sa...

Härlig bild, ser hennes njutning.

Kerstin sa...

Åh, vilken bra tolkning. :) Läcker bild.
Ha det gott.

Elisabeth sa...

Bra tolkning på temat!

Du får ha en skön fredag// Nettan

Baronessan sa...

Kanonbra bild och bra tolkning.

Karins fotoblogg sa...

Snyggt foto och bra bildbehandling!

åsa sa...

Musik i dubbel bemärkelse då! Härligt foto!
Tack för musikinfo.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Kul bild, jag förstår att detta är ett kärt fotomotiv.

Skön helg önskar jag dej
Irene

Mitt i livet sa...

Vilket fräckt foto / ha en bra kväll

Ulrica sa...

En skitsnygg bild - som en del av en seriestrip. Coolt.

SysterLilli sa...

Superläcker bild du fått till! :)

Ha en fin kväll

Mita sa...

Fin tolkning, må bra