fredag 17 juli 2009

ABC: T

ABC utmaningen har nu kommit till 20:e bokstaven i alfabetet. Tonåringar har nu "lilla" F och A hunnit bli. De började umgås för 13 år sedan, då låg de mest på en filt på golvet, jollrade och sparkade ;-). Oj, vad tiden går. Nu har de vuxit upp till två super fina ungdomar och de är fortfarande fina vänner. En tonåring är en person som är mellan 13 och 19 år gammal. Begreppet tonåring har uppstått under 1900-talet. I det gamla bondesamhället var man barn tills man blev vuxen (ofta i samband med konfirmation eller värnplikt).

10 kommentarer:

Petunia sa...

Ja, tenåringer er en epoke i livet!!!! Både når man selv er det og når man får det i huset!!! Heldigvis har våre to eldste vært greie og det enda et par år til minstemann blir tenåring. Men da tror jeg at vi skal få bryne oss! Han er attpåløatt (mye yngre enn sine eldre søsken) og litt mer bortskjemt!
Bare til å glede seg!!!
Artig valg på T!!!

Rimkogeren sa...

Teenagere kan være hormonkatastrofer charmerende og chokerende, men fascinerende. Ak ja, her var det den gamle skolemester, som talte...

Anonym sa...

Jeg har to stk. i huset - og det er jo både utfordrende, flott og litt slitsomt:o) En alder der humøret svinger og mødre og fedre er FOSSILER! Artig valg!

foto CHIP sa...

Kul att "se" dig igen :) Antar att du har det skönt i Värmland.
Söta tonåringar och underbart med bestående vänskap :)

Anonym sa...

Min datter går snart inn i sitt nittende år. Hvor i all verden har tiden blitt av?!?
Heldigvis har tenårene hittil forløpt relativt problemfritt. Håper det går like greit hos dere. ;)
Flotte jenter!

Grethe sa...

Tenåringer er en tid for seg, du av meg som tiden går. Fint bilde :0)

Olga T sa...

Tonårstiden innehåller mycket! Glädje, kamp, oro, skratt, tankar, diskussioner, perioder, ja en tuff tid både för tonåringen och föräldern men samtdidgt en rolig tid.

Viola sa...

To søte jenter det der :) Det er på barna man ser at tiden går fort. Jeg har ingen barn selv, men jeg er tante til en gutt jeg er veldig glad i :) Flott T-bidrag! Jeg finner ikke de som har skrevet seg på inne på ABC i ord og bilder denne gangen, så jeg få bare kommentert de jeg "følger".. Aner ikke om jeg står der selv heller.. :)

TorAa sa...

En utrolig viktig, kort periode i våre liv. For stor og liten. Fra barn til voksen. Så mye som skjer.

Supert T-innlegg og vakre piker.

Lenge siden mine var i den alderen

Unknown sa...

Ja tenåringar kan vere både ein prøvelse og ein berikelse;0)