söndag 19 juli 2009

Naturen Bjuder Upp Till Dans

Nu börjar kalas säsongen. I alla fall om du är en älskare av bär och svamp. Jag har varit ute och "rekat" svamp terrängen tillsammans med min go´a väninna I-L. Den är på G kan jag säga! Hon vet var alla gula delikatesser står och lurar i skogen så hon visar mig vägen, för dessa sköna skogspromenader älskar hon. Däremot gillar hon inte svampen så jag får plocka alltihop själv, är inte det ok så säg ;-). Vildhallonen har också börjat mogna nu så idag plockade jag och "lilla" F mängder. På vår bärplockarprommis hittade vi smultron också så nu ska här bakas smulpaj som ska inmundigas med vaniljsås till kvällsfikat.
Dagens temp: +18.
Dagens väder: fint sommar regn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det här är helt klart en av de bästa tiderna på året. Helt underbart att kunna plocka så mycket ätbart i naturen.

Ulrica sa...

Ååå älskar svampen men är urusel på att hitta den...

Anonym sa...

Får börja med att beklaga Pelles bortgång.. Har inte varit här på jätte länge och skäms verkligen jätte mkt...
Men vilken läckerbit ni har ridit på, förstår att det kommer kännas att lämna honom...

Mums hallon blir det hallon paj elle vad lutar det åt?? Kram kram Paula