lördag 4 juli 2009

Dutt I Min Trädgård

Jag gillar att smycka min trädgård här på landet med fina detaljer som förhöjer trivseln. Min morfar kallade det för att "dutta" när mormor dekorerade eller pyntade hemmet och detta uttryck lever kvar hos oss. Jag är ständigt på jakt efter fina saker, nya som gamla, som jag kan ha i trädgården. Sommaren här på landet förhöjs alltid av alla loppisar jag far runt på. Alltid hittar jag nå´t gammalt och fint som för en ringa summa blir mitt. I dag var det Landsbygdens Dag i Ö:a Ämtervik med levande musik, fika, lotterier, tipspromenad, auktion och loppis. Självklart var jag där och botaniserade. Hittade lite dutt till gäststugan och lite blått dutt till storstugan. C for runt som en tornado på tomten i dag. Klippte gräset, och det är inte lite vill jag lova, 3500 kvadrat så det blir åkgräsklipparen. Sedan klippte han två buskar så de blev som två fina stora bollar och till sist rensade han häcken vid infarten. Snacka om att ha "myror i brallorna" ;-). Innan grillningen blev det ett kvällsdopp med cider och lite chips och mys på bryggan. La famiglia avslutade kvällen med en krocket match och jag behöver väl inte tala om vem som vann.......:-)!
Dagens temp: +26.
Dagens väder: lätt morgonregn som övergick i strålande sol med stackmoln.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt fint dutt har du i din trädgård.
I like it very much :)

Så du fick också sova brevid en snarkande nallebjörn i natt... det är faktiskt inte helt fel... ganska mysigt. Jag hade längtat efter min.

Ha det bra.
Kram

Viola sa...

Flotte dekorasjoner du har lagt ut her! :) Javisst har det sin sjarm å pynte opp! Det bildet jeg satte inn og manipulerte, er gjort gjennom Photo Scape - veldig morsomt!! :D Klem og ha en flott søndag - godt været ble REGN! Nå kan jeg endelig PUSTE! ;)