onsdag 8 juli 2009

Arbetsmyror I Dagarna Två

Som ett riktigt arbetsläger har det varit här på landet nu i två dagar. Jag har varit så inne i att bli klar med gäststugan att jag glömde bort bloggen i går tisdag. NU äntligen är vi i stort sett klara. Bara några tavlor som ska upp sedan så...........kommer ett litet kollage :-). "Lilla" F har haft kompisen S här idag. C gick 18 hål tillsammans med norska kompisen T på förmiddagen sedan avslutade vi projekt gäststugan. Som lite avkoppling och själavård tog jag en liten foto runda nu på kvällen med mitt makroobjektiv. Letade egentligen efter en larv att fotografera, men då jag inte fann nå´n blev det myror, sniglar och flugor. Tänk så vackra dessa varelser är i närbild. Jakten på en luden larv fortsätter dock.¨I kväll mumsades det på grillad lax med en super god sås till som jag verkligen rekommenderar.
Fryksdalens Fisksås.
2 dl creme fraiche
2 msk senap
1 msk socker
1/2 tsk salt
1 krm vitpepper
2 tsk vinäger
1 dl hackad färsk dill
Blanda samman alla ingredienserna. Låt såsen stå kallt ca 2 tim före servering.
Dagens temp: +15 på eftermiddagen +23.
Dagens väder: skurar hela dagen, på eftermiddagen uppklarnande och sol.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses vad ni grejar. Väntar att se det färdigt. Här är ganska lugnt, det kryper i mig av rastlöshet men men vänjer mig snart att vara hemma igen.
Ice Age, jag har hört många som säger att den är bra , får ta med lilltjejen och titta på den. kram och ha det bra...Paula

Anonym sa...

Haha... är det du på bilderna? :) En riktig arbetsmyra.
Jag blir nästan avundsjuk på allt fixande och grejande. Kul att hålla på och renovera.

Ha det bra i regnet !!!

Viola sa...

Kjempestilig! Er det ikke morsomt, ja - til og med spennende?! Må ha meg macro jeg også. Det er kjempeflott å se insekter etc i nærbilder! Og du er en veldig flink fotograf også, kan jeg se! :)
Takk for oppskriften av fiskesausen. Har laks i fryseren, så jeg skal prøve sausen i helga! Klem :)