lördag 5 september 2009

Lördagsfoto 3

Det finns många vackra blommor som fortfarande pryder mina rabatter så här på höstkanten. Pelargonerna har fått som ett nytt liv, prunkar som aldrig förr. Höstastrarna bjuder på vackra lilarosa nyanser och ljungen likaså. Ett av de hösttecken naturen bjuder på och som jag älskar är när Finlands nationalblomma tillika Gästriklands landskapsblomma, Convallaria majalis, "blommar" med sina vackra bär. Ack så giftiga, men i mina ögon små underbara pärlor i naturen. Vill du ser fler höstblommande bidrag kika då in hos Lördagstema.

9 kommentarer:

Birgitta sa...

Jättefin bild och de ser verkligen ut som pärlor.

Sommarträdgården sa...

Vackert md de röda bären som signalerar giftigt,fin bild.

Anonym sa...

Små röda pärlor med tårar som droppar.

Nina Xi Fotoblogg sa...

Härlig bil o härlig blogg! Tänkte säga oxå att jag lagt till din blogg i min länklista, om du vill får du gärna länka till mig. Välkommen att kika in igen!
Mvh Nina

Anonym sa...

Vilken härlig kontrast den har mot allt det gröna. Att den var Finlands nationalblomma visste jag inte och jag som är sambon med en "byfinne" =)

/Bildgatan Avs. Margareta

ormbunke sa...

Vilken färgklick mot de vissna bladen. Anita

Charlotta sa...

Frukterna på hösten är till att njuta av. En del för magen, andra bara för ögat.

foto CHIP sa...

Riktig höstfärg på dessa vackra bär - lyser upp fint :)
Ha det gott!

NatureFootstep sa...

det är väl liljekonvaljen då. Lika röd som bär som den är vit som blomma. :)