måndag 14 september 2009

Veckans Port Nr 25

Vad hade jag igentligen för förväntan när jag klev in genom mitt val av Veckans Port? Inga alls faktiskt. Jag visste inte just då vad som fanns där inne, men idag vet jag, liksom kvinnan på bilden, och då är förväntningarna höga. Det ligger nämligen ett av Skansens mysigaste caféer innanför denna port. Ett café som i gammaldags anda serverar kaffet i vackra kannor av koppar till ett otroligt gott hembakat fikabröd. Väl värt ett besök om du kommer till Stockholm.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Morrn.
Fin bild från Skansen, ligger fikaplatsen i stadskvarteren?

När det gäller min bild. så fick chauffören vända.....

(Du har många väldigt finna bilder).

Ha de bra
Hasse A

vivan sa...

Vad mysigt det är med dessa utekaffeer, kullerstenar, jag skulle känna mig som hemma...hela vårat torg är kullerstensbelagt!
Här känner man förväntan på nykokt java!!

Hero sa...

Så fint! Där skulle jag gärna fika...Det ser så mysigt ut. Det ska jag komma ihåg nästa gång jag är på Skansen, det var et tag sen sist.
/Maria

Hedwig sa...

En perfekt tolkning. För oftast vet man innan vad som finns där och har därmed förväntningar. Annars blir det en överraskning -hmmm - nytt tema framöver. Vilken överraskning mötte du innanför den porten....

Margareta sa...

Hej Marie. Det är spännande och förväntansfullt att gå bland gamla byggnader och som du beskriver helt plötsligt upptäcka något nytt. Så mysigt att fika på en sådan vacker innergård.
Jag har en gång upplevt något liknande på café Vetekatten i Stockholm. Det smakar så mycket godare att bli serverad ur kaffekannor med några år på nacken.
/Margareta

Anonym sa...

Tack för tipset. Ser jag en sådan vacker port ställer jag direkt höga förväntingar på det som finns bakom den och som i det här fallet på miljön.

/Bildgatan-Avs. Margareta

Ingela´s blogg sa...

tack för tipset, måste bli av när jag är i Stockholm någon gång.

Viola sa...

Men vennen min! Det er min kusine du har fanget inn i ditt kamera!! :D Ta det med ro, jeg spøker bare.. ler.. :D Bildet er veldig søtt og stilfullt! Med den lampen i taket og den portåpningen. Den oasecaféen skal jeg nok besøke.. en dag jeg drar til St.holm! :) Klem!