torsdag 31 december 2009

2009 Års Bästa I Mina Ögon

2009 är året då jag fick ett riktigt fotointresse. Då jag kunde börja kalla mig för amatörfotograf. Året då jag bytte ut min digitala kompaktkamera mot en digital systemkamera och fotograferingen fick en helt annan dimension. När sedan ett makroobjektiv införskaffades öppnades en helt ny värld och makro har nu blivit min favorit fototeknik. Oräkneliga bilder har det blivit under året. De flesta misslyckade och raderade, men somliga blev faktiskt hyfsade, några blev bra och ett fåtal blev riktigt lyckade. Utav de bilder jag är mest nöjd med från årets fotosafari visar jag här tio stycken.

2010 hoppas jag ska bli året då jag blir mer vän med min kamera när det gäller manuella inställningar och fotografering. Jag hoppas få tid för en eller kanske flera fotokurser och jag önskar utöka min fotoutrustning med kanske ett vidvinkel-, telezoom- eller fisheyeobjektiv. Ett spännande foto år alltså.

4 kommentarer:

Hero sa...

Härligt urval av bilder. Fantastiskt fina! Ser fram mot fler bilder nästa år...
Gott Nytt År!
kram Maria

Eva-Lena Sjösteen sa...

Ett riktigt fint urval av bilder, snyggt fångade och en njutning att se på...

Må Gott/E-L

Viola sa...

Håper jeg også får mange nye spennende bilder.. Du er så flink på macro, absolutt nydelige bilder du har! Vi blogges! :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Wow, så vackra bilder! Alla har något speciellt, verkligen ett fint urval av dina bilder från året som gott!

Jag brukar också göra en bildsummering av varje år och ska väl sätta mig ner och göra det när tiden finns. Jag brukar dock välja en bild per månad och då blir det ju nödvändigtvis inte de tolv bästa bilderna från året :)

God fortsättning på 2010!

PS. En ny Tillbakablick är upplagd nu i Bildbloggerian om du vill vara med igen.