måndag 7 december 2009

Måndags Tema v 50

Ett av mina favorit teman idag hos norska Måndags Tema. Spegling kan ju tolkas på så många olika sett. Jag har valt denna bild med tanken: Du ska alltid se framåt i stort, men inte glömma bort att samtidigt ha en liten blick bakåt också. Med det menar jag att Du inte ska lägga ner för mycket tankar på det som varit och det som hänt, inte älta saker. Livet går så snabbt, ja rusar fram som ett motorfordon och då gäller det att ha större fokus på det framför dig.

15 kommentarer:

sinneskatten sa...

De orden borde alla ta till sig.
Jag är helt övertygad om att du och jag har en hel del att tala om.
Har du läst Gud på en Harley davidsson?
En mycket bra spegling!

Sister Bonde sa...

Vældig smuk tolkning og smukke ord.

Helle K. sa...

Meget rigtigt og flot sagt :)

Stine sa...

Det bør vi alle tenke på. Jeg liker bildet også!

ElinsPhoto sa...

Fint inlägg med snygg spegling och kloka ord därtill!

Unknown sa...

Morrn.

Fin spegling...
(har du klippt och klistrat eller är det äkta spegling) Fortfarande lika fint.

Fina ord.

Jag har en text på min blogg,
"Vindrutan är alltid större än backspegeln".....

Ha de bra.

Hasse A

Turid Holm Flaa sa...

Et flott og kontrastfylt bilde. Likte godt teksten din til bildet. Ønsker deg en god uke.

Unknown sa...

Flott tolkning, både i bilde og tekst!

Ha en flott uke!

Anonym sa...

Kloke ord, med vakkert bilde til:o)

linsky sa...

Stilig bilde og veldig godt sagt! :-D

Anonym sa...

flott bilde, med et herlig blikk bakover. Kloke ord på toppen.

AnneKa sa...

Godt sagt til et godt bilde!!
Ha en fin uke!!

Donald sa...

Gode ord til et smukt billede - jeg kan ikke lade være med at spørge hvad det er for et spejl der sidder under håndtaget? Det må være "naboens spejl" tænker jeg.

christina sa...

Soommarkänsla i den här bilden, verkligen!!

Mona sa...

Tänkvärda ord och en härlig spegelbild som jag blir riktigt glad av att titta på.