torsdag 17 december 2009

Torsdagsfoto/Julstämning

För varje dag som går intensifieras nu julstämningen här hemma. Pynt och ljus blandas med juldofter och alla mina sinnen bara suuuuger in denna underbara tid som råder och som vi har framför oss. Här bjuder jag på ett makrofoto på årets dörrkrans hos la famiglia Höglund. Jag önskar er alla i Torsdagsfoto en fin jul i lugn och harmoni. Fyll nu inte upp er lediga tid med en massa måsten utan lämna luckor i almanackan för egentid, reflektion och spontanitet. DET borde vara årets julklapp i detta stressade samhälle ;-). Kram till er alla.

19 kommentarer:

sinneskatten sa...

Tänk om vi alla kunde tänka så!
ha en underbart skön julledighet och njut av livet!

Anette sa...

Japp, hos dig verkar julstämningen vara på topp! Jo, här blir det mycket lugn och ro i jul. Det är skönt att bara ta dagen som den kommer.

Törnebohms Hotspot sa...

Fin bild, önskar dig en fin jul!

Magdalena sa...

Vad skönt med en stress fri jul och det var ett jättefin macro bild på eran dörrkrans.

Ha nu en riktig God Jul!!!

Maria sa...

Hoppas du får en lugn och skön jul. Fin detaljbild av julkransen.

Mitt torsdagsfoto

Camilla (Rantis) sa...

Här fanns också julstämningen.... underbart!!
Ha en fortsatt skön torsdag!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Din tomte ser ut att må gott i barren.

En lugn och fröjdefull jul önskar jag dej,
Irene

Birgitta sa...

Mysig bild på tomten!
Fånga dagen är helt rätt!

God Jul!

Pialotta sa...

Mycket talande bild och ger mig en lugn julstämning.. en massa måsten har jag stuket ut från min almenacka för länge sedan.. simmar lugnt i all julhysterin:-)

Anni sa...

Här får man ju vårkänslor av allt det gröna tomten landat i! Myyyysigt!

Jenny sa...

Alla förberedelser är klara här, så nu följer en vecka med mys och vila, och förhoppningsvis fina vinterfoton i snövädret. :) Söt liten tomte på ditt foto. God jul!

Eva-Lena Sjösteen sa...

Fin tomtebild och även mitt motto är att fånga dagen, stunden och nuet.. Sedan är det inte säkert att det alltid blir så :)

Ha en fin torsdag i allt det vita/E-L

Maria sa...

Mysig liten tomte bland det gröna!
God Jul!

wicca sa...

Vilka härliga ord du bjuder på. Bilden är också jättefin. God jul.

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Oh, så fint!
Hoppas du får en riktigt God Jul!
Xini Björnmamman

Lasseivomma sa...

Vad du tänker rätt, en sådan julklapp håller jag faktiskt på att lösa in. Fin bild också förresten,

Misswhatsit sa...

En fin tomte. Helt rätt tanke att ha det lugnt och stressfritt i JUL.
Ha det gott !

Mad World sa...

Fin tomte, dock inte i marsipan. God jul!

Veronica sa...

Här är det jul i ditt hus........visst är det stressigt att hinna med allt men i år har jag varken bakat mycke eller lagat så mycke julmat ( lite less på julborden genom jobbet =) )Men det finns ju att köpa. Julafton har vi bestämnt att vi ska bara ta det lungt så det ser jag verkligen framemot =)