lördag 6 mars 2010

Boostra

Solen är viktig! Ta vara på solens ljus! När den väl visar sig, om än för en kort stund, släpp det du har för händerna och bege dig ut. Släng dina solglasögon och "sug upp" ljuset med ögonen. Viktiga vitamin D3 bildas från kolesterol och produktionen av signalämnet serotonin ökar av solljus. Viktigt för att förebygga stress och förbättra humöret. Ur serotonin bildas melatonin som är viktigt för god sömn och förstärker immunförsvaret.

I dag vaknade jag till klarblå himmel, bländande vit snö och SOL!!!!!!! Jippi! Nu ska jag slänga på mig längdskidorna och njuta av kroppsarbete och solljus. Ha en riktigt fin lördag mina vänner. Kram.

1 kommentar:

Ingela´s blogg sa...

Idag har det verkligen varit underbart, kanske hade det med att göra att jag var i Värmland och tittade till!! ;-) Kram