tisdag 11 maj 2010

Just Nu Dricker Jag

Café Culture Pinotage, Sydafrikanska röda droppar som är mycket lättdrucket. Här i huvudstaden har det varit ett underbart vårväder i dag. Sol från en klarblå himmel och temperaturen steg till 15 grader. I lä blev det t.o.m hett och min lilla näsa fick en röd nyans efter nå´n timmes läsning i solstolen. Eftersom dessa dagar lyst med sin frånvaro under en lång tid nu passade vi på att grilla i kväll. Det gäller ju att ta vara på stunderna ;-). Hujedamej så smarrigt det var!!! Vårtröttheten har på riktigt slagit klorna i mig så lite festligheter så här en tisdag piggade verkligen upp.

3 kommentarer:

Ingela´s blogg sa...

Oh det vinet har jag provat men eftersom jag inte dricker kaffe, det har lite kaffesmak blev det inte min favorit. Jag har letat efter druvan Pinotage, för jag gillar Fairview men det är lite för dyrt tycker jag 109:-. Men det luktar och smakar underbart, testa det är det värt. Den finns i två prisklasser och det är den dyraste som är bäst.

Marie-Louise sa...

vad härligt du haft det idag, vännen. Sol, bok, vin och grillning och bara vila och njuta. Så ska det vara, eller hur. Ja, jag har också haft en bra dag, mina barn och jag tog oss en matbit på en restaurang idag och sedan passade jag på att köpa ny diskmaskin, den kommer på fredag. Ska bli så skönt att få ren disk igen. Precis som du anar så mår jag bra. Jag är positiv och glad. Jag ler mot världen just nu, lugnt och harmoniskt. Kramar om....

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Høres ut som et topp dag, disse dråper har jeg ikke smakt, men grillsesongen startet her i helgen om ikke annet :) I dag har det vært en del skyer og en litt vind, og akkurat når er det -1 grad der ute,brr.. det er kaldt. Ha en fin natt :)