måndag 31 maj 2010

Överlycklig

Tuss har nu bott hos oss i 8 månader. Han är utekatt med egen lucka här hemma och bestämmer helt och hållet själv när han vill vara inne eller ute. Just så som en katt ska kunna i mina ögon. På landet har han fram tills nu varit ute, men i koppel. Nå´t han inte varit speciellt förtjust i. Såklart ;-). Vi ville att han skulle få bekanta sig med den stooooora skogen, de stooooora ängarna och tomten innan han fick lov att härja fritt. Såååååååååååå i helgen kom dagen med stort D. Husets pälsmössa fick strosa helt själv. Gissa om han var lycklig. Vi riktigt såg på honom hur han njöt av frihetskänslan. Så mycket spännande att nosa på och utforska. Som en liten hund följde han mig ner till bäcken bakom tomten när jag skulle fota "mjukt" vatten. Vegetationen var som djungel för honom och han smög som en riktig panter där bland ormbunkar och annan grönska. Kan lova att denna herre sussade gott på kvällen :-).

7 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Det syns på honom!
:)

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Det lyser glede av friheten han har fått tilbake igjen :)

Marie-Louise sa...

härligt härligt, men kissen som strosar fritt. Det är så en katt ska leva. Tack för dina fina kommentarer inne hos mig. Jag blev inte helt nöjd med fotograferingen på bröllopet, jag måste kolla in min kameras inställning på blixten, för den stor bara och blinkar när det blir lite skymning och mörkt. Brudgummen var ganska trött på mig till slut=) Men jag har gjort en fin liten fotobok till dem där deras kärlek och värme lyser igenom bilderna och det var det jag var ute efter. Den här veckan är sista veckan jag har att städa undan efter mig på jobbet sedan har jag en vecka ledigt inför studenten, sedan är det avslutning och sommarlov=). Ha det så gott, jag skulle också vilja ha ett lantställe där jag kan gå och fota mjukt vatten. kramar i massor.

Hero sa...

Lyckliga Tuss! Han ser ut att njuta. Mina katter är sedan 2½ år innekatter, lite ofrivilligt. Jag bytte hus mot lägenhet och de fick följa med. De klarar det bra, men nog skulle jag önska att det var annorlunda. vill ta med dem ut ibland men jag vågar inte, är rädd att de försvinner. Ha det så gott/kram Maria

Ingela´s blogg sa...

En sån lycka för en liten kisse.

Annelie sa...

Oj så härligt för den goa kissen, han ser verkligen ut att trivas!

Viola sa...

Så herlig! En skjønn katt! Pusa hos oss er innekatt, men når vi er ett spesielt sted på landet, så får hun gå fritt. Det har gått helt fint alle gangene! Det gjaldt bare å holde henne inne i det nye huset på det nye stedet i en par døgn (skal være tre døgn, heter det)og første par gangene ute i bånd.. Deretter fikk hun løpe ut fritt, og det elsket hun! Er nok det beste det! Men her hvor vi bor, er det litt umulig akkurat det..