torsdag 27 maj 2010

Nu Ska Här Läras

Tjohooooo!!!!! I dag börjar jag min efterlängtade fotokurs. Målet är att bli bättre på manuell fotografering och få en bredare kunskap om fototeknik, kamera och bildformat. Med hull och hår och alla sinnen öppna kommer jag bokstavligen suuuuuuga i mig information. Jag är hungrig! Jag har under en längre tid känt att min fotoutveckling har stannat av. Jag vill så mycket med min Nikon och har så många idéer, men behöver hjälp över tröskeln för att "få tummen ur" och våga. Hoppas också på att träffa nå´n eller några andra fotonördar som jag kan umgås med för fotopromenader och utflykter och som jag kan utbyta kunskap och erfarenhet med. Visst är det mysigt med kameran i handen på ensamma lugna safaris, och super kul med alla nya fina fotokompisar i cyberspace, men ibland saknar jag fotosnack och fotoutmaningar i real life.

7 kommentarer:

Photo By Manka sa...

Vad roligt det låter, jag har själv funderat mycket på en sån kurs, under tiden så får jag läsa tiningar ;)..vad fräckt ögonfoto förresten.

Ha en helt underbar dag.

/Magnus

ormbunke sa...

En sån avancerad kurs tror jag inte finns här. För så fina foton som du tar måste det bli en överkurs. Ha de gott. Anita

Bruno Beige sa...

Go for it!

Monica sa...

Roligt att gå på kurs & speciellt över något som man "brinner" för. Önskar dig lycka till!
PS: Men du är är ju redan sååååå duktig! Dina bilder kan man inte se sig "mätt" på. De är en Lisa för själen! Säkert!
Kramar om.

Annelie sa...

Asläcker bild!
Det där med kurs vill jag också! Jag måste, för jag vet inte ett enda dugg om foto egentligen, jag bara knäpper! Men det vore kul att veta varför man gör si och så, inte bara göra.....
Jag brinner verkligen för det här med foto, hade ingen aning om att jag faktiskt har lite talng för det här, för det tror jag att jag har. Usch man vill inte säga såna saker om sig själv, Jantelagen är sååå stark!
Men inte trodde jag att du behövde, du är ju skitduktig, en inspiration för mig och många många andra!

Rune A Karlsen (Bildebloggen) sa...

Det var et råstilig bilde :) Og øyet ser helt klart ut for å ta til seg masse ny kunnskap, lykke til på kurset :)

Marie-Louise sa...

vackert öga, vännen. Lycka till med din kurs, jag hoppas du får allt du önskar dig. Vänner och kunskap. Kramar i massor.