fredag 8 maj 2009

ABC: J

Judiska Teatern ligger på Djurgården i Stockholm. Den är en plattform för dans, teater, film, musik med samtida judiskt perspektiv. Teatern har under ledning av Pia Forsgren, regissör, teaterchef och konstnärlig ledare, byggt upp en unik arena i Stockholm för nyskapande scenkonst. Teatern är en gammal kägelbana som av arkitekten Kjell Sörman har förvandlats till en tekniskt innovativ och stilsäker teaterlokal. Ombyggnaden har varit omfattande och innebar bl a att berggrunden under huset spettades bort för att ge plats åt en scenkällare. Titta in hos ABC för fler ord på F.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Så spennende med et teater for nyskapende scenekunst!! Dette er sikkert vel verd et besøk neste gang jeg er i Stockholm. Tusen takk for tipset! :)

Olga T sa...

Här lärde jag mej ngt nytt om huvudstaden. Ska jag titta på vid nästa besök! Trevligt bidrag på J!! Ha en skön helg, hoppas du hade det gott på slottet:)

Petunia sa...

Det er sikkert mye fint å kunne se og høre her. Det er mange år siden jeg har vært i teateret. Det blir helst skoleteater:) med ungene.
Flott og informativt innlegg fra deg!

Viola sa...

Hei! Omsider er jeg å blogg igjen :) Håper du har det bra. Teater er det veldig lenge siden jeg har vært på. Dette teatret var jo ganske spesielt.. Ønsker deg en god helg. Klem fra Oslovennen :)

Anonym sa...

Takk for info'n! Greit å vite, for Stockhom skal jeg tilbake til - en flott by! Fin helg til deg**

TorAa sa...

Tusen tack,
nu vet jag om et nytt stelle i Stockholm

jippi

ASSA sa...

Skal jeg til Stockholm vet jeg at dette teatret finnes, Takk for informasjonen!


Ha ei god helg!

Vestlandsjenta! sa...

Alltid kjekt med noe nyskapende, det er sikkert og visst! Og teater er jo veldig kjekt i seg selv da! Flott innlegg dette!!

Ha en strålende helg!

Rune Eide sa...

Det er i alle fall den STØRSTE j'en idag! :-)

Rimkogeren sa...

J - tydligere kan det ikke vises.

Tove E sa...

Flott J bidrag:0)

Miriam Elisabeth ツ sa...

Flott løsning på J :)

Gladie sa...

Kul J - flott valg :)

Hege sa...

Hørtes ut som et sted jeg må ta med min teatersøster til! :) Fin tolkning av J'en!