lördag 30 maj 2009

Svenska Folket Fattar Ingenting

Vad var det igentligen som hände? Efter så många avsnitt, så många tuffa dagar och så många utmaningar och så går den mest gråa osynliga deltagaren i årets Robinson och snor titeln. Min favorit (jag vet att jag inte är opartisk eftersom han är en vän till mig och familjen) faller på målsnöret. Om än majoriteten av rösterna från det sista örådet talade klarspråk och utsåg Ellenor till vinnare så är ändå Jarmo hela svenska folkets mest värdiga vinnare i Robinson 2009. Du vann inte pokalen och kosingen Jarmo, MEN allas våra hjärtan. Med din reko stil, finska sisu och glimt i ögat har du gjort årets upplaga av programmet till en fröjd. Kram på dig och love från la famiglia Höglund.

2 kommentarer:

kaxi sa...

Jadu, vem som helst kan tydligen vinna! Jag gick i samma matteklass som Ellenor på komvux för en massa år sedan och hon var ett spån. Men Jerker vann på samma sätt. Det gäller att skaffa sig kompisar och vara lätt att leva med. Hälsa Jarmo att vi hejade på honom. En riktig godbit till man :)

Anonym sa...

Jag är inte partisk men höll ändå på den finska sisun, är ju sambo med en =) så lite partisk är jag ju.

Jag har inte sett programmet och samtidigt brukar jag inte bry mig alltför mycket över vem som vinner i alla TV såpor, sedan kan vi ju se på vinsten på olika sätt överlevare eller någonting annat som gör att man vinner.

Visst kan jag bli förbannad om det är rakt åt he....e. Ursprungstanken med Robinson har försvunnit för många säsonger sedan om den någonsin kommit upp till sitt mål, vad jag kan minnas har aldrig någon överlevare vunnit.

/Avsändare Margareta